5/8/19

Ο Άγιος Ευσίγνιος ο Μάρτυρας



Γεννήθηκε  στην   Αντιόχεια   και   ήταν  στρατιωτικός   για  εξήντα ολόκληρα   χρόνια.   Στρατεύθηκε   όταν   βασίλευε   ο   Κώνστας   ο Χλωρός,  πατέρας   του    Μεγάλου   Κωνσταντίνου.   Έζησε   πολλά χρόνια   και  πρόφθασε μέχρι και  τη  βασιλεία του  Ιουλιανού   του Παραβάτη.
Όταν    κάποτε   ο   βασιλιάς   αυτός   έφθασε    στην   Αντιόχεια,    ζήτησε να   τον   δει  κάποιος   γέροντας    στρατιώτης   110   χρονών!    Ο  Ιουλιανός   από  περιέργεια    τον   δέχθηκε,   και   έμεινε   έκπληκτος   όταν   είδε   το   γέροντα   στρατιώτη   τόσων   χρονών  να  διατηρεί αλύγιστο   το   σώμα   του.   Διέταξε   και   τον   περιποιήθηκαν   όσο   το δυνατόν   καλύτερα.   Αλλά  ο  Ευσίγνιος   δεν   ικανοποιήθηκε   απ' αυτές τις   περιποιήσεις   του   Ιουλιανού   και   του   δήλωσε   ότι   είναι χριστιανός   και   ότι   μάταια   προσπαθεί   να  ζωντανέψει  ένα   πτώμα, όπως   είναι  η   ειδωλολατρία.   Και   επί  τέλους,   να   πάψει   να  διώκει τον   Χριστό.
Όταν   άκουσε  αυτά  ο  Ιουλιανός,   εξαγριώθηκε   και   διέταξε   αμέσως   να  τον   αποκεφαλίσουν.   Τότε   ο   Ευσίγνιος,   γεμάτος  από  χαρά,  είπε«Ευχαριστώ,   βασιλιά  Ο  θάνατος   με  σεβάστηκε  στο  πεδίο   των  μαχών, για  να  με  εύρει  τώρα  και  να  μου  δώσει   το  κτύπημα   χάριν   του Χριστού.   Τέτοιο   τέλος   είναι   άξιο   χριστιανού  στρατιώτη,   και δοξολογώ  τον  Ύψιστο   που   ευδόκησε   να  με  επιφυλάξει  για  τέτοιο τέλος».
Έτσι  ο Ευσίγνιος έλαβε τον τίμιο θάνατο του μαρτυρίου με αποκεφαλισμό.


Απολυτίκιο.  Ήχος   δ’.   Ταχύ   προκατάλαβε.
Ως   έμπλεως   πίστεως,   της   προς   Χριστόν   ευσεβώς,  νεάζον    το φρόνημα,   έσχες    εν   γήρᾳ  καλώς,   Ευσίγνιε    ένδοξε·   όθεν ομολογήσας,   τον   Υπέρθεον   Λόγον,   ήλεγξας    θαρσαλέως, Παραβάτου   το   θράσος·   εντεύθεν   μετά  Μαρτύρων,   ως    Μάρτυς δεδόξασαι.


Κοντάκιον. Ήχος πλ. δ’. Ως απαρχάς της φύσεως.
Ως   πολιός   τω  σώματι, σύνεσιν θείαν ήνεγκας, δι’ ής αμβλύνας ασυνέτων  την  έπαρσιν,   νεανικώς  ηρίστευσας,  και  τιμηθείς  τον αυχένα,    των αιμάτων τοις ρείθροις ενθέως ήρδευσας, Ευσίγνιε τρισμάκαρ,   τους   μέλποντας   την   σην   άθλησιν.


Μεγαλυνάριον.
Πίστει   αναθάλλων τη  προς Χριστόν, εν γήρατι    χαίρων,   ηγωνίσω νεανικώς,   και  του  Παραβάτου, την   άνοιαν   αισχύνας,   μαρτυρικής επέβης,   δόξης   Ευσίγνιε.

Saint Eusigios the Witness


Born in Antioch, he was a soldier for sixty years. He was enlisted when Constantine Chlorus, the father of Constantine the Great, reigned. He lived for many years and reached the reign of Julian the Violator.
When this king once arrived in Antioch, he asked for a 110 year old soldier to see him! Julian's curiosity accepted him, and he was surprised to see the elderly soldier of so many years keeping his body bent. He ordered and treated him as best he could. But Eusigenius was not satisfied with these caricatures of Julian and declared that he was a Christian and that he was in vain trying to bring about a corpse, such as idolatry. And finally, to stop persecuting Christ.
When Julian heard this, he was furious and immediately ordered to behead him. Then Eusebius, full of joy, said: "Thank you, King. Death respected me on the battlefield, to find me now and give me the blow for Christ. Such an end is worthy of a Christian soldier, and I praise the Most High who wished to reserve me for such an end. "
Thus Eusignius received the honorable death of the martyr by beheading.


Introit. Sound d. Fast forward.
As a faithful devotee of Christ to the godly mind, you were well received, Eusebius glorified; I always confessed, the Supreme Spokesman, Oleksa Thurassalos, I broke the brazenness, and then a Witness;


It's close. Sound d. As the beginning of nature.
As the body of the body, the prudence of the unconscious, through a blunt unconsciousness, the youth of men, and honored the neck, of the blood of the infernal kings, Eugene Trimascar, the idolater.


Magnificent.
He believes in Christ, the old man of joy, the youthful youth, and the transgressor, the foolish eunuch, the martyrdom of the Eusebius.


Δεν υπάρχουν σχόλια: