Ο Κύριος είχε προειπεί
στους μαθητές του για τους
κινδύνους, για
τα πάθη του και την θανάτωσή
του και επίσης για το
τι
θα τραβούσαν στην συνέχεια
από τους ειδωλολάτρες
και τους εχθρούς του Ευαγγελίου, λέγοντάς τους πως αυτά ανήκουν στην
παρούσα ζωή. Εκείνο
όμως που έχει
ουσιαστική σημασία είναι η αιώνια
ζωή.
Έτσι λοιπόν ο
Χριστός θέλοντας να
δείξει στους μαθητές
του μία πρόγευση της αιώνιας ζωής, παρέλαβε τρεις από τους μαθητές του, τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη
και τους ανέβασε σε
ένα βουνό. Εκεί μεταμορφώθηκε
και έλαμψε το πρόσωπό Του σαν
το φως. Και τότε εμφανίστηκαν
ο Μωϋσής
και ο Ηλίας οι οποίοι συνομίλησαν
μαζί με τον Ιησού.
Ο Κύριος πήρε μόνο
αυτούς τους μαθητές, διότι είχαν κάποια υπεροχή
έναντι των άλλων. Συγκεκριμένα
ο Πέτρος
γιατί αγαπούσε πολύ τον Χριστό, ο Ιωάννης
γιατί
τον αγαπούσε πολύ ο Χριστός και ο Ιάκωβος
επειδή είχε την δύναμη να πιει το ποτήρι που ήπιε ο Χριστός.
Τους
Μωϋσή και Ηλία τους έφερε
γιὰ να διορθώσει
τις εντυπώσεις που υπήρχαν μέχρι τότε για το ποιος
ήταν, αν ήταν δηλαδή ο Ιωάννης ο Βαπτιστής η κάποιος
μεγάλος προφήτης.
Αυτά λοιπόν συνέβησαν στην Μεταμόρφωση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, στο όρος Θαβώρ.
Αυτά λοιπόν συνέβησαν στην Μεταμόρφωση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, στο όρος Θαβώρ.
Απολυτίκιον. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
Χριστού την Μεταμόρφωσιν προϋπαντήσωμεν, φαιδρώς πανηγυρίζοντες τα προεόρτια, πιστοί και βοήσωμεν· Έφθασεν η ημέρα, της ενθέου ευφροσύνης· άνεισιν εις το όρος, το Θαβώρ ο Δεσπότης, της Θεότητος αυτού, απαστράψαι την ωραιότητα.
Χριστού την Μεταμόρφωσιν προϋπαντήσωμεν, φαιδρώς πανηγυρίζοντες τα προεόρτια, πιστοί και βοήσωμεν· Έφθασεν η ημέρα, της ενθέου ευφροσύνης· άνεισιν εις το όρος, το Θαβώρ ο Δεσπότης, της Θεότητος αυτού, απαστράψαι την ωραιότητα.
Κοντάκιον.
Ήχος δ’. Επεφάνης σήμερον.
Εν τη θεία σήμερον, Μεταμορφώσει, η βροτεία άπασα, φύσις προλάμπει θεϊκώς, εν ευφροσύνη κραυγάζουσα· Μεταμορφούται, Χριστός, σώζων άπαντας.
Εν τη θεία σήμερον, Μεταμορφώσει, η βροτεία άπασα, φύσις προλάμπει θεϊκώς, εν ευφροσύνη κραυγάζουσα· Μεταμορφούται, Χριστός, σώζων άπαντας.
Μεγαλυνάριον.
Δεύτε εν τω όρει των αρετών, ανέλθωμεν πάντες, και οψώμεθα μυστικώς, τον εν Θαβωρίω, αστράψοντα αρρήτως, Δεσπότην Ζωοδότην, όν μεγαλύνομεν.
Δεύτε εν τω όρει των αρετών, ανέλθωμεν πάντες, και οψώμεθα μυστικώς, τον εν Θαβωρίω, αστράψοντα αρρήτως, Δεσπότην Ζωοδότην, όν μεγαλύνομεν.
Ahead of the
Transfiguration of Christ the Savior
The Lord had warned his
disciples about the dangers, about his passions, and about killing him and also
about what they would later pull from the pagans and enemies of the Gospel,
telling them that they belong in this present life. But what is essential is
eternal life.
So Christ, wanting to show
his disciples a foretaste of eternal life, took three of his disciples, Peter,
James, and John, and mounted them on a mountain. There he was transformed and
His face shone like light. And then Moses and Elias appeared, who were
conversing with Jesus.
The Lord took only these
disciples because they had some superiority over the others. Specifically Peter
because he loved Christ, John because he loved Christ and James because he had
the power to drink the glass that Christ drank.
Moses and Elias brought
them to correct the impressions that had existed until then about who John the
Baptist was, or was, a great prophet.
So these things happened
in the Transfiguration of our Lord Jesus Christ on Mount Tabor.
Absolutely. Sound d. Fast
forward.
Christ the Transfiguration
pre-eminently, solemnly celebrating the precursors, the faithful and the help;
The day has come for the inestimable sense of well-being;
It's close. Sound d.
Impressive today.
In the divine today,
Transfiguration, the rain never ceases, nature is divinely awakened, in a
kindly scream;
Magnificent.
Not even in the mountain
of virtues, we all ascend, and in secret do we gaze upon Taborus, glittering in
vain, Lord of living, growing up.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου