Οι
Αγίες Αγάπη, Ειρήνη και Χιονία
μαρτύρησαν επί αυτοκράτορος Διοκλητιανού (284 – 305 μ.Χ.) στη Θεσσαλονίκη, το
έτος 304 μ.Χ. Στο Συναξάρι
μαρτυρείται ότι οι τρεις
αδελφές, πιθανώς ενεργά μέλη μιας
αδελφότητας νέων Χριστιανών με πλούσια βιβλιοθήκη, κατέφυγαν αμέσως μετά την έναρξη του διωγμού
σὲ υψηλό ορος πλησίον της Θεσσαλονίκης,
πιθανώς το Χορτιάτη,
αφού έκρυψαν στο
σπίτι τους τα βιβλία.
Η Αγάπη και η Χιονία,
μετά από
εντολή του διοικητού
Δουλκιτίου, ρίχθηκαν στην πυρά.
Η Αγία
Ειρήνη κλείσθηκε
σε πορνείο, αλλά
κανένας δεν τόλμησε να την ενοχλήσει.
Οδηγήθηκε και αυτή στον δια πυράς θάνατο.
Τα ιερά λείψανα που απέμειναν από την πυρά συνελέγησαν από ευλαβείς Χριστιανούς και ενταφιάσθηκαν δυτικά της πόλεως, σε μικρή απόσταση από τα τείχη. Εκεί ανεγέρθηκε ένας ναΐσκος στην αρχή, που αργότερα έγινε μεγαλύτερος. Στις Διηγήσεις των Θαυμάτων του Αγίου Δημητρίου αναφέρεται ως το «σεβάσμιον τέμενος «των τριών Αγίων Μαρτύρων Χιονίας, Ειρήνης και Αγάπης.
Τα ιερά λείψανα που απέμειναν από την πυρά συνελέγησαν από ευλαβείς Χριστιανούς και ενταφιάσθηκαν δυτικά της πόλεως, σε μικρή απόσταση από τα τείχη. Εκεί ανεγέρθηκε ένας ναΐσκος στην αρχή, που αργότερα έγινε μεγαλύτερος. Στις Διηγήσεις των Θαυμάτων του Αγίου Δημητρίου αναφέρεται ως το «σεβάσμιον τέμενος «των τριών Αγίων Μαρτύρων Χιονίας, Ειρήνης και Αγάπης.
Απολυτίκιον.
Ήχος
πλ. α’.
Τον συνάναρχον
Λόγον.
Ως αυτάδελφοι Κόραι και ουρανόφρονες, προς ευσεβείας αγώνας ομονοούσαι καλώς, τον αρχέκακον εχθρόν κατεπαλαίσατε, Χιονὶα η σεμνή, συν Αγάπη τη κλυτή, Ειρήνη η πανολβία. Και νυν Χριστόν δυσωπείτε, ελεηθήναι τας ψυχάς ημών.
Ως αυτάδελφοι Κόραι και ουρανόφρονες, προς ευσεβείας αγώνας ομονοούσαι καλώς, τον αρχέκακον εχθρόν κατεπαλαίσατε, Χιονὶα η σεμνή, συν Αγάπη τη κλυτή, Ειρήνη η πανολβία. Και νυν Χριστόν δυσωπείτε, ελεηθήναι τας ψυχάς ημών.
Κοντάκιον.
Ήχος
γ’. Η Παρθένος σήμερον.
Παρθενίας έσοπτρα, φωτοειδή πεφυκυίται, νοερώς ηστράψατε, αθλητικάς λαμπηδόνας, πάσαν μεν, την Εκκλησίαν αγλαϊζούσας, νύκτα δε, των νοσημάτων απελαυνούσας, Χιονία και Αγάπη, συν τη Ειρήνη, Χριστού κειμήλια.
Παρθενίας έσοπτρα, φωτοειδή πεφυκυίται, νοερώς ηστράψατε, αθλητικάς λαμπηδόνας, πάσαν μεν, την Εκκλησίαν αγλαϊζούσας, νύκτα δε, των νοσημάτων απελαυνούσας, Χιονία και Αγάπη, συν τη Ειρήνη, Χριστού κειμήλια.
Μεγαλυνάριον.
Μύρω αι νεάνιδες αι σεμναί, Αγάπη Ειρήνη, Χιονία του Ιησού, κατακολουθούσαι, τα αίματα ως μύρα, προσέφερον Κυρίω, ως καλλιπάρθενοι.
Μύρω αι νεάνιδες αι σεμναί, Αγάπη Ειρήνη, Χιονία του Ιησού, κατακολουθούσαι, τα αίματα ως μύρα, προσέφερον Κυρίω, ως καλλιπάρθενοι.
The Holy Love, Irene and
Chania are the Witnesses
Agia Agapi, Irene and
Chion martyred Emperor Diocletian (284-305 AD) in Thessaloniki, 304 AD. In
Synaxari it is testified that the three sisters, possibly active members of a
Christian-rich brotherhood with a rich library, resorted immediately after the
persecution of a high serpent near Thessaloniki, possibly Hortiatis, after
hiding their books in their homes. Agapi and Chiona, after Commander Dulcity's
command, were thrown into the fire. Agia Irini was closed in a brothel, but no
one dared to bother her. She was also led to death by fire.
The sacred relics left by
the fire were collected by devout Christians and buried west of the city, a
short distance from the walls. There was a chapel erected at the beginning,
which later became larger. The Stories of the Miracles of Saint Demetrius are
referred to as the "venerable mosque" of the three Holy Martyrs of
Chania, Peace and Love.
Apolyticus. Sound flat a'.
The Synoptic Logos.
As these little Koroes and
skyscrapers, to a worthy struggle, you are well-respected, the archery enemy
you have chopped down, Hondia the modest, plus Love the cool, Peace or
Panliebia. And now that Christ faileth, our souls are merciful.
Kontakion. Sound c '. The
Virgin today.
Parthenon sights,
photoshoots, mind-blowing, sporting lambs, everywhere, the Church of the aging,
night, of debilitating diseases, Chania and Love, plus Peace, Christ heirlooms.
Majesty.
I swear by the young men,
the love of peace, the joy of Jesus, follow, the blood as myrrh, offer to the
Lord, as a cult.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου