Από τη σημερινή μέρα
ξεκινούν τα άγια Πάθη του Κυρίου μας Ιησού
Χριστού. Τύπος του Κυρίου μας Ιησού είναι
ο πάγκαλος Ιωσήφ που σήμερα επιτελούμε (α)
την ανάμνησή του.
Ήταν ο μικρότερος γιός του Πατριάρχη Ιακώβ και ο πιο αγαπητός. Όμως
φθονήθηκε από τα αδέλφια
του και αρχικά τον έριξαν
σ' ένα βαθύ λάκκο και εξαπάτησαν
το πατέρα τους χρησιμοποιώντας
ένα ματωμένο ρούχο ότι δήθεν τον κατασπάραξε κάποιο θηρίο. Στη συνέχεια τον πούλησαν για τριάντα αργύρια σε εμπόρους,
οι οποίοι τον ξανά πούλησαν στον αρχιμάγειρα του βασιλιά
της
Αιγύπτου, τον
Πετεφρή. Ο Ιωσήφ ήταν πανέμορφος και τον
ερωτεύθηκε η γυναίκα του Πετεφρή, που θέλησε να τον
παρασύρει σε ανήθικη πράξη βιαίως.
Μόλις εκείνη έπιασε τον Ιωσήφ, εκείνος άφησε στα χέρια της το χιτώνα του και έφυγε.
Εκείνη από το θυμό της τον συκοφάντησε στο σύζυγό της, ότι δήθεν αυτός
επιτέθηκε εναντίον της με ανήθικους σκοπούς. Ο Πετεφρής την πίστεψε και φυλάκισε τον Ιωσήφ. Κάποτε
όμως ο Φαραώ, ο βασιλιάς της Αιγύπτου, είδε ένα παράξενο όνειρο και ζήτησε
έναν εξηγητή.
Με το φωτισμό
του Θεού, μόνο ο Ιωσήφ μπόρεσε να το εξηγήσει.
Ότι θα έλθουν στη
χώρα του επτά χρόνια ευφορίας και επτά ακαρπίας και
πείνας. Ενθουσιάσθηκε ο Φαραώ από τη σοφία του και τον
έκανε γενικό άρχοντα, σαν πρωθυπουργό. Ο
Ιωσήφ διαχειρίσθηκε άριστα την εξουσία και φρόντισε στα δύσκολα χρόνια της
πείνας όλο το λαό. Με αφορμή η διανομή του σιταριού,
φανερώθηκαν τ' αδέλφια του που τον
είχαν φθονήσει. Εκείνος δεν τους κράτησε κακία, αντίθετα τα προσκάλεσε μόνιμα στην Αίγυπτο μαζί με τους γονείς.
Αυτός λοιπόν αποτελεί προ-εικόνιση του Χριστού, διότι και Αυτός,
αγαπητός γιός του Πατέρα, φθονήθηκε από τους ομοφύλους Του Ιουδαίους, πουλήθηκε
από το μαθητή Του για τριάντα αργύρια και κλείσθηκε στο σκοτεινό λάκκο, τον τάφο.
Την ίδια μέρα (β)
μνημονεύουμε και τη άκαρπο συκή, την οποία καταράστηκε ο Κύριος και
ξεράθηκε αμέσως. Συμβολίζει τόσο τη Συναγωγή
των Εβραίων, η οποία δεν είχε πνευματικούς
καρπούς, όσο και κάθε άνθρωπο που στερείται πνευματικών καρπών, αρετών.
Έδειξε ο Κύριος τη δύναμή Του στο άψυχο δένδρο και ποτέ πάνω σε άνθρωπο, για να δείξει ότι δεν έχει μόνο δύναμη να ευεργετεί, αλλά και να τιμωρεί.
Έδειξε ο Κύριος τη δύναμή Του στο άψυχο δένδρο και ποτέ πάνω σε άνθρωπο, για να δείξει ότι δεν έχει μόνο δύναμη να ευεργετεί, αλλά και να τιμωρεί.
Η υμνογραφία αναφέρεται
σήμερα στα δύο παραπάνω θέματα,
αλλά και επί πλέον στο θέμα
της πορείας του Κυρίου προς το Πάθος. Από το τροπάριο: «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται...» οι ακολουθίες της Μ. Δευτέρας έως Τετάρτης λέγονται και «Ακολουθίες
του
Νυμφίου».
Απολυτίκιον. Ήχος πλ. δ’.
Ιδού ο Νυμφίος έρχεται, εν τω μέσω της νυκτός· και μακάριος ο δούλος, όν ευρήσει γρηγορούντα· ανάξιος δε πάλιν, όν ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ούν ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθής, ίνα μη τω θανάτω παραδοθής, και της βασιλείας έξω κλεισθής· αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος εί ο Θεός ημών, δια της Θεοτόκου ελέησον ημάς.
Ιδού ο Νυμφίος έρχεται, εν τω μέσω της νυκτός· και μακάριος ο δούλος, όν ευρήσει γρηγορούντα· ανάξιος δε πάλιν, όν ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ούν ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθής, ίνα μη τω θανάτω παραδοθής, και της βασιλείας έξω κλεισθής· αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος εί ο Θεός ημών, δια της Θεοτόκου ελέησον ημάς.
Κοντάκιον. Ήχος πλ.δ’. Ως απαρχάς της φύσεως.
Ο Ιακώβ ωδύρετο, του Ιωσήφ την στέρησιν· και ο γενναίος εκάθητο άρματι, ως βασιλεύς τιμώμενος· της Αιγυπτίας γαρ τότε, ταις ηδοναίς μη δουλεύσας αντεδοξάζετο, παρά του βλέποντος τας των ανθρώπων καρδίας, και νέμοντος στέφος άφθαρτον.
Ο Ιακώβ ωδύρετο, του Ιωσήφ την στέρησιν· και ο γενναίος εκάθητο άρματι, ως βασιλεύς τιμώμενος· της Αιγυπτίας γαρ τότε, ταις ηδοναίς μη δουλεύσας αντεδοξάζετο, παρά του βλέποντος τας των ανθρώπων καρδίας, και νέμοντος στέφος άφθαρτον.
Good Monday
Today's day begins the
holy Passion of our Lord Jesus Christ. The type of our Lord Jesus is the thief
Joseph who we are currently performing (a) his memory.
He was the youngest son of
Patriarch Jacob and the most beloved. But he was overwhelmed by his brothers
and they first threw him into a deep pit and cheated on their father using a
bloody outfit that supposedly spanked a beast. They then sold him for thirty
pieces of silver to merchants, who sold him again to Egypt's king of chef,
Petefre. Joseph was gorgeous and fell in love with his wife, Petefre, who
wanted to drag him into an unethical act violently. As soon as she grasped
Joseph, he left his tunic in her hands and left. She, from her anger, slandered
her husband, that he allegedly attacked her with unethical purposes. Petefris
believed and imprisoned Joseph. But when Pharaoh, the king of Egypt, saw a
strange dream, he asked for an interpreter.
With the illumination of
God, only Joseph was able to explain it. That seven years of euphoria and seven
indigestion and hunger will come to his country. Pharaoh was enthralled by his
wisdom and made him a general ruler, as prime minister. Joseph manages the
power and takes care of all the people in the difficult years of famine. On the
occasion of the distribution of the wheat, his siblings who had envied him were
revealed. He did not hurt them, but invites them permanently to Egypt with
their parents.
This is a pre-portrayal of
Christ, for He, the dear Son of the Father, was exuberant of the Jews, who was
sold by His disciples for thirty pieces of silver, and was shut up in the dark
pit, the grave.
On the same day (b) we
also mention the fruitless whey, which the Lord was cursed and immediately
dried up. It symbolizes both the Synagogue of the Jews, which had no spiritual
fruits, and any man who lacks spiritual fruits, virtues.
The Lord has shown His
power in the lifeless tree and never upon man to show that it has not only the
power to benefit, but also to punish.
Hymnography refers today
to the two above-mentioned issues, but also to the subject of the Lord's path
to Passion. From the troparion: "Behold the Bridegroom Comes ..." the
sequences of M. Monday to Wednesday are also called "Secrets of the
Bridegroom".
Apolyticus. Sound flat d
'.
Behold, the bridegroom
cometh in the midst of the night; and the servant blesseth, lest he go forth,
and rejoice again, lest he rejoice. Behold, my soul, I am not sleeping, I am
not dead, and the kingdom is shut up; but I am angry with the brute: Holy, holy
is our God, for the theotokos we have mercy on you.
Kontakion. Sounds flat.
First of nature.
Jacob the son of Joseph
was deprived of him; and the brave man was devoured, as a revered king, of
Egypt, at that time, of the voices that were not working, contrary to the sight
of the people of the heart, and of the crown of a crown of indestructible.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου