Ο άγιος Ιωάννης
γεννήθηκε στην Παλαιστίνη
γύρω στα 523.
Μόνασε από νεαρή ηλικία
(16 ετών). Παρακολούθησε
ανώτερο κύκλο μορφώσεως. Στην ζωή της
ερήμου
Σινά αξιοποίησε
την σοφία του και ανέβηκε
σε υψηλές
κορυφές
αγιότητας. Είχε και το χάρισμα
της θαυματουργίας.
Σε μεγάλη
ηλικία
έγινε ηγούμενος της μονής
του Σινά.
Συνέγραψε τριάντα λόγους περί αρετής, όπου ο καθένας λόγος περιλαμβάνει και μια αρετή, ξεκινώντας από τις πιο πρακτικές και ανεβαίνοντας σαν σκαλοπάτια κατέληξε στις θεωρητικά υψηλές. Στη πνευματική ζωή έχουμε βαθμίδες χαμηλές και υψηλές, καταστάσεις κατώτερες και ανώτερες. Γι' αυτό και το σύγγραμμα ονομάζεται Κλίμακα των αρετών.
Συνέγραψε τριάντα λόγους περί αρετής, όπου ο καθένας λόγος περιλαμβάνει και μια αρετή, ξεκινώντας από τις πιο πρακτικές και ανεβαίνοντας σαν σκαλοπάτια κατέληξε στις θεωρητικά υψηλές. Στη πνευματική ζωή έχουμε βαθμίδες χαμηλές και υψηλές, καταστάσεις κατώτερες και ανώτερες. Γι' αυτό και το σύγγραμμα ονομάζεται Κλίμακα των αρετών.
Στο έργο του αυτό ο συγγραφέας παρουσιάζει
συστηματικά τις
ιδέες του για την κοινοβιακή
κυρίως, αλλά και για
την
ερημιτική ζωή, ταξινομώντας
αυτές κατά τρόπο που
δείχνει
πορεία προς την
ηθική τελείωση. Είναι γραμμένο σε κομψή ελληνική γλώσσα, καλοδουλεμένη με χάρη και μελωδικότητα. Έχει διαύγεια,
γλαφυρότητα, παραστατικότητα και παρουσιάζει
πλούτο εκφράσεως, καλαισθησία και ευγένεια. Στη διακόσμηση του λόγου με εικόνες
και παρομοιώσεις ο ιερός
συγγραφέας είναι απαράμιλλος. Πάσης
φύσεως σχήματα λόγου αναδύονται καθώς και ωραίες και
επιτυχημένες προσωποποιήσεις.
Οι διδασκαλίες του είναι
ολοκάθαρα νάματα
που προέρχονται
από αγιασμένη πηγή. Είναι ένα
θεόπνευστο κείμενο. Οι σύγχρονοι ψυχολόγοι
θαυμάζουν τον συγγραφέα της Κλίμακας για την βαθύτητα των ψυχολογικών του γνώσεων και παρατηρήσεων,
και διαπιστώνουν ότι τα τελευταία αξιόλογα πορίσματα της ψυχολογίας
του Βάθους ήταν γνωστά στους Πατέρες της ερήμου.
Ο Άγιος Ιωάννης κοιμήθηκε
στις 30 Μαρτίου
το 603, σε
ηλικία
ογδόντα ετών. Από την
αρχή της Σαρακοστής το σύγγραμμά του διαβάζεται
σε όλα
τα ορθόδοξα μοναστήρια.
Επειδή είναι παγκόσμιο κειμήλιο αναλύσεως όλων των παθών και των αρετών, η Εκκλησία τιμά ιδιαίτερα σε αυτή τη πνευματική περίοδο τον συγγραφέα άγιο Ιωάννη της Κλίμακας και το προτείνει για ανάγνωσμα.
Επειδή είναι παγκόσμιο κειμήλιο αναλύσεως όλων των παθών και των αρετών, η Εκκλησία τιμά ιδιαίτερα σε αυτή τη πνευματική περίοδο τον συγγραφέα άγιο Ιωάννη της Κλίμακας και το προτείνει για ανάγνωσμα.
Απολυτίκιον. Ήχος γ’. Θείας πίστεως.
Θείαν κλίμακα, υποστηρίξας, την των λόγων σου, μέθοδον Πάτερ, μοναστών υφηγητής αναδέδειξε, εκ πρακτικής Ιωάννη καθάρσεως, προς θεωρίας ανάγων την έλλαμψιν. Πάτερ Όσιε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.
Θείαν κλίμακα, υποστηρίξας, την των λόγων σου, μέθοδον Πάτερ, μοναστών υφηγητής αναδέδειξε, εκ πρακτικής Ιωάννη καθάρσεως, προς θεωρίας ανάγων την έλλαμψιν. Πάτερ Όσιε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.
Κοντάκιον. Ήχος α’.
Χορός Αγγελικός.
Καρπούς αειθαλείς, εκ της βίβλου προσφέρων, διδάγματα σοφέ, καθηδύνεις καρδίας, των τούτοις μετάνήψεως, προσεχόντων μακάριε· Κλίμαξ γαρ εστι, ψυχάς ανάγουσα γήθεν, προς ουράνιον, και διαμένουσαν δόξαν, των πίστει τιμώντων σε.
Καρπούς αειθαλείς, εκ της βίβλου προσφέρων, διδάγματα σοφέ, καθηδύνεις καρδίας, των τούτοις μετάνήψεως, προσεχόντων μακάριε· Κλίμαξ γαρ εστι, ψυχάς ανάγουσα γήθεν, προς ουράνιον, και διαμένουσαν δόξαν, των πίστει τιμώντων σε.
Μεγαλυνάριον.
Την ουρανοδρόμον ήν Ιακώβ, κλίμακα προείδεν, ετεχνήσω πνευματικώς, Πάτερ Ιωάννη, συνθήκῃ των σων λόγων, δι’ ής προς αφθαρσίας, βαίνομεν μέθεξιν.
Την ουρανοδρόμον ήν Ιακώβ, κλίμακα προείδεν, ετεχνήσω πνευματικώς, Πάτερ Ιωάννη, συνθήκῃ των σων λόγων, δι’ ής προς αφθαρσίας, βαίνομεν μέθεξιν.
4th Sunday of the Inset Ioannou Klimakos
St. John was born in Palestine around 523. He was a
young man (16 years old). He attended a higher education cycle. In the desert
life of Sinai he used his wisdom and ascended to high sanctuary peaks. He also
had the gift of miracles. He became an abbot of the Sinai monastery in old age.
He wrote thirty reasons of virtue, where each word
includes a virtue, starting from the most practical and going up the stairs,
reached the theoretically high. In spiritual life we have low and high
grades, lower and higher. That's why the book is called the Scale of Virtues.
In his work this writer systematically presents his
ideas for the mainly communal, but also for the hermitic life, classifying them
in a way that points to a path towards moral perfection. It is written in
elegant Greek language, well done with grace and melodicity. It has clarity,
brilliance, fidelity, and presents richness of expression, elegance and
courtesy. In the decoration of speech with images and similarities, the sacred
writer is unparalleled. All kinds of speech patterns emerge as well as
beautiful and successful personifications.
His teachings are purely marvels coming from a holy
source. It is a divinely inspired text. Modern psychologists admire the author
of the Scale for the depth of his psychological knowledge and observations, and
find that the last remarkable findings of the Death Psychology were known to
the Fathers of the Desert.
Saint John slept on March 30, 603, at the age of
eighty. From the beginning of Lent, his work is read in all orthodox
monasteries.
Because it is a world heirloom of the analysis of all
passions and virtues, the Church honors especially in this spiritual period the
writer St. John of Scale and proposes it for reading.
Apolyticus. Sound c '. Divine Faith.
On the scale, in support of your words, the method of
Father Peter, a mere master, has reversed, by virtue of John's purification, to
change the theory of adversity. Father Ossie, Christ the God begged, the gift
of great mercy was given.
Kontakion. Sound a '. Dance Angelic.
Evergoods, from the bible of the prophet, the lessons
of the wisdom, the sins of the heart, of these changes, and of the blessings; A
scatter for the sake of the Lord, and the glory of the honor of honor.
Majesty.
The skyward sky, Jacob, scale before, spiritually
cultivate, Father John, covenant of your words, for the sake of
incorruptibility, we are moving.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου