24/4/19

Ο Όσιος Ιωσήφ ο Ομολογητής εκ Ρουμανίας


Ο    Όσιος    Ιωσήφ    είναι    ο    πρώτος  ησυχαστής  του  όρους  Μπιζερικάνι της Μολδαβίας, στη Ρουμανία, αλλά και ο ιδρυτής της τοπικής   μονής.   Γεννήθηκε  κατά τον    15ο   αιώνα  μ.Χ.  σε  ένα  χωριό  της περιοχής  του  Νέματ    και    από νεαρή ηλικία ακολούθησε το μοναχικό βίο. Εκάρη  μοναχός στη μονή της  Μπιστρίτα  και,  επειδή  επιθυμούσε περισσότερη   ησυχία,  ζήτησε την  ευλογία  του  ηγουμένου  Δομετιανού   και   αναχώρησε για   τους    Αγίους   Τόπους.   Επισκέφθηκε τον   Πανάγιο    Τάφο   και   έπειτα    αποσύρθηκε στην έρημο του  Ιορδάνη.   Η    αυστηρή    ασκητική   ζωή,   οι    αγρυπνίες,    οι     προσευχές και  η   νηστεία   του    Οσίου, άρχισαν να συγκεντρώνουν γύρω του  πλήθος μοναχών και μαθητών.  Η  νέα  αδελφότητα  αποτελούνταν  από  δεκαπέντε   Ρουμάνους και  δύο  Έλληνες  και  ακολουθούσε  πιστά  το  παράδειγμα  του   ασκητικού   βίου   του   στάρετς.   Κατά   την    διάρκεια  της  εβδομάδος  ο  καθένας    ζούσε   κατά   μόνας  στο  κελλί   του    και  έτρωγε  ελάχιστα  μία  φορά  την  ημέρα   μέχρι    τη    δύση  του  ηλίου. Την   Κυριακή,  την  ημέρα  της  Αναστάσεως,   όλοι   συνάγονταν   στη μονή   του   Οσίου   Γερασίμου   του   Ιορδανίτου    για   να    εκκλησιασθούν   και   να    κοινωνήσουν.  Αυτή    την    ημέρα    έτρωγαν  όλοι  μαζί και ο χρόνος περνούσε με ψαλμωδίες και πνευματικές συζητήσεις. Το   βράδυ    ο   καθένας   επέστρεφε   στο   κελλί   του   για   μία   ακόμη    εβδομάδα    ασκήσεως    και   σιωπής.
Όμως οι   επιδρομές   των   Αράβων   στους    Αγίους   Τόπους    ανάγκασαν τον Όσιο  Ιωσήφ και τους μαθητές του να καταφύγουν στη Μολδαβία, στη  μονή   Μπιστρίτα  και  στην  συνέχεια  στο  όρος   Μπιζερικάνι.  Εδώ  ο  Όσιος  έχτισε ένα ξύλινο    ναό    και   ένα    κελλί, ενώ   οι   μαθητές του Σίμων, Μεθόδιος,   Βαρνάβας,  Αβέρκιος,  Γερμανός  και  Πύρρος   εγκαταστάθηκεν  στους   γύρω   λόφους.   Την   παρουσία τους εκεί, μαρτυρούν σήμερα τα τοπωνύμια, όπως   «όρος  του Σίμωνος»,    «όρος    του   Μεθοδίου»,   «όρος  του  Βαρνάβα».
Οι   κανόνες    του    ασκητικού    βίου  στη  νέα  ασκητική  παλαίστρα,  ήταν  οι  ίδιοι με αυτούς   που   εφάρμοζαν   και   στον   Ιορδάνη.  Αδιάλειπτη  προσευχή,  σιωπή,   εξομολόγηση,   αγρυπνίες, Θεία Κοινωνία.   Ο    Όσιος   προσπαθούσε   να   εφαρμόσει    την    ακοίμητη  ζωή  των  Νηπτικών Πατέρων  σύμφωνα  με  την παράδοση   της   μονής Στουδίου   της   Κωνσταντινουπόλεως.          
Ο   Όσιος  Ιωσήφ  έζησε  στο  ασκητικό του  όρος περισσότερο  από   τριάντα   χρόνια    και    κοιμήθηκε  με  ειρήνη  το  έτος   1711.

Saint Joseph the Confessor from Romania

Joseph Joseph is the first heiress of Mount Bizerikani, in Romania, but also the founder of the local monastery. Born in the 15th century AD in a village in the area of ​​Imat and from a young age followed the lonely life. He was a monk in the monastery of Bistrita and because he wanted more peace, he requested the blessing of the abbot Dometianos and departed for the Holy Land. He visited the Holy Sepulcher and then retired to the Jordan desert. Strict ascetic life, vigil, prayer, and fasting of Ossios began to gather around him a multitude of monks and disciples. The new fraternity consisted of fifteen Romanians and two Greeks and followed faithfully the example of the astetic life of the starrets. During the week everyone lived alone in his cell and ate at least once a day until sunset. On Sunday, the day of the Resurrection, they all came to the monastery of Saint Gerasimus of Jordan to be ecclesiastic and communion. This day they all ate and time passed with chanting and spiritual conversation. In the evening everyone returned to his cell for one more week of exercise and silence.
But the raids of the Arabs in the Holy Land forced St. Joseph and his disciples to flee to Moldova, to the Bistrita monastery and then to Mount Bizerikani. Here Osios built a wooden temple and a cell, while the disciples of Simon, Methodios, Barnabas, Averky, Germanos and Pyrros were settled in the surrounding hills. Their presence there, today bear witness to the place names, such as "Mount Simon", "Mount of the Method", "Barnabas Mountain".
The rules of ascetic life in the new ascetic palaestra were the same as those applied to the Jordan. Uninterrupted prayer, silence, confession, vigil, Divine Communion. The Savior tried to apply the uneducated life of the Neptune Fathers according to the tradition of the monastery of Stoudios of Constantinople.
Joseph Joseph lived in his ascetic for more than thirty years and slept peacefully in 1711.

Δεν υπάρχουν σχόλια: