23/4/19


Ψαλμὸς  62, Μ. Τρίτης

Ψαλμός    ξβ’    (62)
·         Ο   Θεός,  ο   Θεός   μου   πρός   σε  ορθρίζω
·         εδίψησέ   σε   η  ψυχή   μου   ποσαπλώς  σοι  η  σάρξ  μου  εν  γη ερήμω   και  αβάτω  και  ανύδρω·
·         Ούτως  εν   τω  αγίω   ώφθην  σοι,  του  ιδείν  την  δύναμίν  σου  και την  δόξαν  σου·
·         Ότι  κρείσσον  το  έλεός  σου  υπέρ   ζωάς,   τα  χείλη   μου επαινέσουσί  σε·
·         Ούτως   ευλογήσω   σε  εν   τη  ζωή  μου  εν   τω  ονόματί   σου   αρώ  τας   χείράς   μου·
·         ως   εκ   στέατος  και  πιότητος   εμπλησθείη  η  ψυχή  μου  και  χείλη   αγαλλιάσεως  αινέσει   το   στόμα   μου·
·         Ει   εμνημόνευόν  σου  επί  της  στρωμνής  μου,   εν   τοις  όρθροις εμελέτων  εις  σε·
·         ότι  εγενήθης  βοηθός   μου   και   εν  τη  σκέπη  των   πτερύγων   σου   αγαλλιάσομαι·
·         εκολλήθη  η  ψυχή   μου  οπίσω  σου  εμού  αντελάβετο  η  δεξιά σου·
·         αυτοί  δε   εις   μάτην   εζήτησαν  την  ψυχήν  μου  εισελεύσονται  εις  τα   κατώτατα     της   γης   παραδοθήσονται   εις  χείρας  ῥομφαίας μερίδες  αλωπέκων  έσονται·
·         ο   δε   βασιλεύς   ευφρανθήσεται  επί  τω  Θεώ  επαινεθήσεται  πας  ο ομνύων  εν  αυτώ  ότι  ενεφράγῃ  στόμα  λαλούντων  άδικα·
Και  πάλιν
·         · Εν  τοις  όρθροις  εμελέτων  εις  σε  ότι  εγενήθης  βοηθός  μου  και  εν  τη σκέπη  των  πτερύγων  σου  αγαλλιάσομαι,
·         · Εκολλήθη   η  ψυχή  μου  οπίσω  σου  εμού  αντελάβετο   η   δεξιά   σου.
Δόξα  Πατρί…  Και  νυν…
Αλληλούϊα,   Αλληλούϊα,  Αλληλούϊα,  Δόξα   σοι   ο  Θεός
Κύριε,  ελέησον.  Κύριε,  ελέησον.  Κύριε,  ελέησον.
Δόξα   Πατρί…   Και   νυν…


Psalm of the Holy Spirit (62)

God, my God to righteous you
• put my soul in my soul, in my flesh, in desolate earth, and let loose and dry;
• That is what you saw in your holy place, your own power and your glory;
• That you have your mercy for life, my lips praise you •
• So I bless in my life in your name my pardon my hands •
• as my tongue and soul engage my soul and lips of gladness stir up my mouth •
• Keeping you posted on my bedding, in my article on
• that my assistant and the wings of your wings are glad;
my soul was pulled back against you;
• those in search of my soul come to the bottom of the earth are delivered into the hands of the walnuts portions of alopeps paste •
• the king is pleased with God; he is praised for all that he has in his mouth that he speaks unjustly;
Again
 In my statutes of my venerable assistant, and in the wings of your wings, I am glad,
 My soul is stuck behind you, your right is right.
Glory Father ... And now ...
Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Glory to God
Lord, I'm sorry. Lord, I'm sorry. Lord, I'm sorry.
Glory Father ... And now ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: