Η
Αγία Θωμαΐς καταγόταν από την νήσο της
Λέσβου και γεννήθηκε περί το 910
– 913 μ.Χ. από γονείς ευσεβείς
και εύπορους, τον Μιχαήλ και
την Καλή. Ήσαν άτεκνοι,
αλλά με την Χάρη του Θεού και τις πρεσβείες της Παναγίας,
έφεραν στον κόσμο την
Αγία. Η Αγία, μετά
από πιέσεις και την
σφοδρή επιθυμία των γονέων της, νυμφεύθηκε κάποιον που ονομαζόταν Στέφανος. Ενώ
όμως αυτή ήταν πολύ ευσεβής και ενάρετη, υπέφερε
από την βάρβαρη συμπεριφορά του συζύγου της, που την κτυπούσε
ανηλεώς καθημερινά. Η Αγία αντιμετώπιζε αυτόν τον πειρασμό με προσευχή, υπομονή και
ελεημοσύνη. Ο Θεός
την αξίωσε του χαρίσματος της θαυματουργίας.
Η Αγία Θωμαΐς κοιμήθηκε οσίως με ειρήνη σε ηλικία 38 ετών και ενταφιάσθηκε στην γυναικεία μονή την καλουμένη «τα Μικρά Ρωμαίου» ή «τα Ρωμαίου», η οποία έκειτο μεταξύ της πύλης της Σηλυβρίας και της πύλης του Πολυανδρίου επί του εβδόμου λόφου της Κωνσταντινουπόλεως. Σαράντα ημέρες μετά την ταφή της, το ιερό λείψανο αυτής ανακομίσθηκε και αποτέθηκε σε πολυτελή λάρνακα εντός του ναού της μονής. Αυτό ήταν ακέραιο και στα τίμια χέρια της διακρίνονταν οι αικισμοί του συζύγου της. Αρχικά η μνήμη της εορταζόταν την 1η Ιανουαρίου, αλλά από τον 10ο αιώνα μ.Χ. ο εορτασμός της μνήμης αυτἠς μετατέθηκε στις 3 Ιανουαρίου, διότι η ημέρα της κοιμήσεως αυτής, που συνέπιπτε με την εορτή της Περιτομής του Κυρίου και του Μεγάλου Βασιλείου, δεν ήταν πρόσφορη για τον πανηγυρισμό αυτής. Το τίμιο σκήνωμά της απολέσθηκε πιθανόν κατά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Φράγκους (1204).
Η Αγία Θωμαΐς κοιμήθηκε οσίως με ειρήνη σε ηλικία 38 ετών και ενταφιάσθηκε στην γυναικεία μονή την καλουμένη «τα Μικρά Ρωμαίου» ή «τα Ρωμαίου», η οποία έκειτο μεταξύ της πύλης της Σηλυβρίας και της πύλης του Πολυανδρίου επί του εβδόμου λόφου της Κωνσταντινουπόλεως. Σαράντα ημέρες μετά την ταφή της, το ιερό λείψανο αυτής ανακομίσθηκε και αποτέθηκε σε πολυτελή λάρνακα εντός του ναού της μονής. Αυτό ήταν ακέραιο και στα τίμια χέρια της διακρίνονταν οι αικισμοί του συζύγου της. Αρχικά η μνήμη της εορταζόταν την 1η Ιανουαρίου, αλλά από τον 10ο αιώνα μ.Χ. ο εορτασμός της μνήμης αυτἠς μετατέθηκε στις 3 Ιανουαρίου, διότι η ημέρα της κοιμήσεως αυτής, που συνέπιπτε με την εορτή της Περιτομής του Κυρίου και του Μεγάλου Βασιλείου, δεν ήταν πρόσφορη για τον πανηγυρισμό αυτής. Το τίμιο σκήνωμά της απολέσθηκε πιθανόν κατά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Φράγκους (1204).
Απολυτίκιο.
Ήχος δ'. Ταχύ προκατάλαβε.
Τας θλίψεις του βίου σου, ως προσφοράν λογικήν, Χριστώ προσενένκασα, την των θαυμάτων ισχύν, Οσία, αντείληφας. Όθεν ως συζυγίας, υποτύπωσιν θείαν, μέλπομεν Θωμαΐς σε, και πιστώς σοι βοώμεν Χαίρε της νήσου Λέσβου, σεμνόν εγκαλλώπισμα.
Τας θλίψεις του βίου σου, ως προσφοράν λογικήν, Χριστώ προσενένκασα, την των θαυμάτων ισχύν, Οσία, αντείληφας. Όθεν ως συζυγίας, υποτύπωσιν θείαν, μέλπομεν Θωμαΐς σε, και πιστώς σοι βοώμεν Χαίρε της νήσου Λέσβου, σεμνόν εγκαλλώπισμα.
Ossia
Thomais di Lesbo
San
Thomais venuto dall'isola di Lesbo ed è nato intorno al 910-913 dC da genitori
degni e benestanti, Michele e Buono. Essi non avevano figli, ma per la grazia di Dio e le intercessioni della
Vergine Maria ha dato alla luce Santo. La Bibbia, dopo pressioni e il desiderio
dei suoi genitori, ha sposato qualcuno di nome Stefano. Mentre soffrono
crudeltà del marito, ma lei era molto pio e virtuoso, che senza pietà battendo
tutti i giorni. Il Santo di fronte a questa tentazione con la preghiera, la
pazienza e la carità. Dio le ha chiesto il dono dei miracoli.
osios San Thomais
dormivano serenamente all'età di 38 e fu sepolto nel convento chiamato 'Little
romana 'o' romano", che ekeito tra il cancello e la porta del Selimbria
Polyandrio il settimo collina di Costantinopoli. Quaranta giorni dopo la
sepoltura del santo reliquia che anakomisthike e depositati in un cofanetto di
lusso nella chiesa del monastero. Questo è stato mani piene e oneste del
aikismoi distinto di suo marito. In origine la memoria è stata celebrata il 1 °
gennaio, ma dal momento che il 10 ° secolo dC la celebrazione di questa memoria
è stata trasferita il 3 gennaio perché il giorno dell'Assunta, che ha coinciso
con la festa della Circoncisione del Signore e Basilio il Grande, non era
appropriato per questa celebrazione. La reliquia onesto apolesthike probabile
durante la cattura di Istanbul dai Franchi (1204).
Inno. Suono d '.
Velocemente anticipato.
Tribolazioni
della tua vita come una logica di offerta, prosenenkasa Cristo, la potenza dei
miracoli, OSIA, anteilifas. Quindi come nervo, divino ypotyposin, Melpomene
Thomais a, e fedelmente ti voomen grandine dell'isola di Lesbo, egkallopisma
modesto.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου