Η Οσία Μαρία που αντιπροσωπεύει ίσως το πιο
διαδεδομένο παράδειγμα του «ιερού θρύλου» της γυναίκας που αφιερώνεται
στη μοναστική άσκηση κάτω από μία ανδρική μεταμφίεση
και που μνημονεύεται στο Συναξάρι της Κωνσταντινουπόλεως, αλλά θεωρούν ότι έζησε
τον 5ο αιώνα μ.Χ., με βάση ουσιαστικά
τη Μαρωνιτική παράδοση που
τοποθετεί τον τόπο ασκήσεώς της στη σπηλιά
Qanubin, στην πεδιάδα
της Qadisa
στο βόρειο Λίβανο,
και άλλοι τον 7ο
αιώνα μ.Χ. και σε
Αιγυπτιακή περιοχή.
Οι Συναξαριστές
διηγούνται ότι η Οσία, επιθυμώντας την μοναστική ζωή, μεταμφιέσθηκε
σε άνδρα και κατέφυγε μετά του πατρός της Ευγενίου, που είχε
μείνει χήρος, σε μοναστήρι.
Όταν κάποτε η Αγία κατέλυσε, με
άλλους μοναχούς, σε πανδοχείο, την κατηγόρησαν
ότι διέφθειρε
την κόρη του ξενοδόχου,
η
οποία όμως είχε διαφθαρεί
από έναν στρατιώτη. Η Αγία όχι μόνο
υπέμεινε το όνειδος,
τις προσβολές
και τις διώξεις με σιωπή και
υπομονή, αλλά και το παιδί
που γεννήθηκε το δέχθηκε ως δικό της και το διέτρεφε έξω από
τη μονή επί τριετία,
αφού οι
μοναχοί την έβγαλαν έξω της μονής ως αμαρτωλή. Όταν, μετά την οσιακή κοίμησή της, φανερώθηκε ότι ήταν γυναίκα,
οι μοναχοί που πριν λίγο την
αποκαλούσαν αθλία, την μακάρισαν για την
αρετή και την πνευματική
της ανδρεία
και την θεώρησαν
Οσία.
Στο
μηναίο
αναφέρεται χαρακτηριστικά:
Στολή Μαρίνον
μαρτυρεί την Μαρίαν,
Ταφή Μαρίαν δεικνύει τον Μαρίνον.
Ταφή Μαρίαν δεικνύει τον Μαρίνον.
Osia Maria the renamed
Marinos
Osia Maria, perhaps
representing the most widespread example of a woman's "sacred legend"
devoted to the monastic exercise under a masculine disguise and mentioned in
the Synagrion of Constantinople but believing that she lived in the 5th century
AD, based essentially on the Maronite tradition that places its place of
exercise in the Qanubin cave, the Qadisa plain in northern Lebanon, and others
in the 7th century AD. and in the Egyptian region.
The Synaxarists tell that
Osia, wishing the monastic life, was disguised as a man and took refuge with
the father of Evgenios, a widow, in a monastery. When the Holy One once
quarreled with other monks at an inn, she accused her of violating the daughter
of the hotelier, but she had been corrupted by a soldier. The Holy One not only
suffered dishonesty, insults and persecutions with silence and patience, but
also the child who was born accepted it as her own and she was out of the
monastery for three years, since the monks took her out of the monastery as a
sinner. When, after her holocaust, she was revealed to be a woman, the monks
who had previously called her a disgrace, praised her for her virtue and
spiritual prowess and considered her to be Osia.
In the month features:
Marinen
costume testifies to Maria,
Burial Maria shows Marin.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου