Ο Απόστολος Σίμων, ένας από τους δώδεκα Μαθητές
του Κυρίου, αδελφός του
Ιούδα του Λεββαίου,
είχε την επωνυμία
Καναναίος ή Κανανίτης. Η επωνυμία
αυτή δεν φανερώνει την
καταγωγή του Αποστόλου Σίμωνος
από τη Χαναάν ή την Κανά
της Γαλιλαίας. Η λέξη «Καναναίος»
είναι Χαλδαϊκή και σημαίνει «Ζηλωτής». Πράγματι ο Ευαγγελιστής Λουκάς
τον προσονομάζει ως «Ζηλωτή».
Οι ζηλωτές
αποτελούσαν μία ξεχωριστή κοινωνική
τάξη στην Ιουδαϊκή
κοινωνία κατά
τους χρόνους του Χριστού. Αποτελούνταν
από λαϊκούς αγωνιστές, οι οποίοι
μάχονταν εναντίον των Ρωμαίων κατακτητών, συνεχίζοντας την παράδοση των
Μακκαβαίων επαναστατών. Όμως συχνά,
πολλοί
από αυτούς,
εκμεταλλεύονταν τον
απελευθερωτικό αγώνα και
καταντούσαν τύραννοι του ιδίου του λαού
τους. Προέβαιναν σε παράνομες πράξεις βίας και
ληστειών για ίδιο όφελος και γ ι’
αυτό τον 1ο αιώνα μ.Χ.
είχε αναπτυχθεί λαϊκή
δυσαρέσκεια κατά του κινήματος των ζηλωτών.
Οι συσταυρούμενοι με
τον Κύριο ληστές
ήταν ζηλωτές.
Δεν
γνωρίζουμε άν ο Σίμων ανήκε στην μερίδα
των ζηλωτών ή προερχόταν από αυτή. Το πιο πιθανό
είναι να προερχόταν από
τους ζηλωτές. Σε
καμιά περίπτωση δεν μπορεί να
ανήκε ταυτόχρονα και
στους ζηλωτές, διότι το ζηλωτικό κίνημα
ήταν αντίθετο με την διδασκαλία του Κυρίου. Υπάρχει
βέβαια και
μία άλλη υπόθεση
για τον Απόστολο
Σίμωνα. Είναι πιθανό να μην
είχε καμία σχέση με τους ζηλωτές
και το προσωνύμιο «Ζηλωτής» να σήμαινε
τον ένθεο ζήλο του.
Κάποιοι ταυτίζουν
τον Απόστολο Σίμωνα
με το νυμφίο
του γάμου της Κανά, όπου
ο Κύριος έκανε
το πρώτο θαύμα
Του, μεταβάλλοντας το νερό σε
κρασί. Όμως ο ισχυρισμός
αυτός δεν έχει
κανένα ιστορικό έρεισμα
και πρόκειται
για αυθαίρετη
υπόθεση.
Κατά την π αράδοση, ο Απόστολος Σίμων μετά την Πεντηκοστή, μετέβη και κήρυξε τον θείο Λόγο στην Αίγυπτο, Αφρική και Λιβύη. Αργότερα, μετέβη με τον Ιούδα τον Θαδδαίο στη Μεσοποταμία και Περσία, συνελήφθη και υπέστη τον δια σταυρού μαρτυρικό θάνατο.
Κατά την π αράδοση, ο Απόστολος Σίμων μετά την Πεντηκοστή, μετέβη και κήρυξε τον θείο Λόγο στην Αίγυπτο, Αφρική και Λιβύη. Αργότερα, μετέβη με τον Ιούδα τον Θαδδαίο στη Μεσοποταμία και Περσία, συνελήφθη και υπέστη τον δια σταυρού μαρτυρικό θάνατο.
Απολυτίκιον.
Ήχος γ’. Θείας
πίστεως.
Ζήλος ένθεος, καταλαβών σε, του γνωσθέντος σοι, σαρκός εν είδει, ζηλωτήν εν Αποστόλοις ανέδειξε· και του Δεσπότου ζηλώσας τον θάνατον, δια Σταυρού προς αυτόν εξεδήμησας· Σίμων ένδοξε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.
Ζήλος ένθεος, καταλαβών σε, του γνωσθέντος σοι, σαρκός εν είδει, ζηλωτήν εν Αποστόλοις ανέδειξε· και του Δεσπότου ζηλώσας τον θάνατον, δια Σταυρού προς αυτόν εξεδήμησας· Σίμων ένδοξε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.
Κοντάκιον.
Ήχος
β’. Τους ασφαλείς.
Τον ασφαλώς, τα της σοφίας δόγματα, εν ταις ψυχαίς, των ευσεβούντων θέμενον, εν αινέσει μακαρίσωμεν, τον θεηγόρον πάντες Σίμωνα· τω θρόνω γαρ της δόξης νυν παρίσταται, και συν Ασωμάτοις επαγάλλεται, πρεσβεύων απαύστως υπέρ πάντων ημών.
Τον ασφαλώς, τα της σοφίας δόγματα, εν ταις ψυχαίς, των ευσεβούντων θέμενον, εν αινέσει μακαρίσωμεν, τον θεηγόρον πάντες Σίμωνα· τω θρόνω γαρ της δόξης νυν παρίσταται, και συν Ασωμάτοις επαγάλλεται, πρεσβεύων απαύστως υπέρ πάντων ημών.
Μεγαλυνάριον.
Ζηλών διαπύρως ω Ζηλωτά, τω σε θεηγόρον, αναδείξαντι Μαθητήν, ζηλωτής εν πάσι, και μιμητής ωράθης, ω Σίμων Χριστοκήρυξ, του σε δοξάσαντος.
Ζηλών διαπύρως ω Ζηλωτά, τω σε θεηγόρον, αναδείξαντι Μαθητήν, ζηλωτής εν πάσι, και μιμητής ωράθης, ω Σίμων Χριστοκήρυξ, του σε δοξάσαντος.
Saint Simon the Apostle
the Solitary
Apostle Simon, one of the
twelve disciples of the Lord, the brother of Judas of Lebavo, had the name
Kananaeus or Kananitis. This name does not reveal the origin of Apostle Simonus
from Canaan or Kana of Galilee. The word "Kananeos" is Chaldean and
means "Zebulus". Indeed, Evangelist Luke calls him
"Zealot".
The zealots were a
separate social class in Judaic society during the time of Christ. They were
made up of popular fighters who fought against the Roman conquerors, continuing
the tradition of the Maccabian rebels. But often, many of them took advantage
of the liberation struggle and became the tyrants of their own people. They
were carrying out illegal acts of robbery and robbery for their own benefit for
this first century AD. there was popular dissatisfaction with the zealots
movement. The robbers who were repressed with the Lord were zealous.
We do not know if Simon
was part of or part of the zealots. Most likely it was from the zealots. In no
case can it belong to the zealots at the same time, because the zealous
movement was contrary to the teaching of the Lord. There is, of course, another
case for the Apostle Simon. It is unlikely to have anything to do with the
zealots and the nickname "Zebulus" to mean his intimate zeal.
Some identify the Apostle
Simon with the marriage bride of Cana, where the Lord made his first miracle,
changing the water into wine. However, this claim has no historical basis and
is an arbitrary affair.
During the delivery, the
Apostle Simon after the Pentecost, went and proclaimed the divine Logos in
Egypt, Africa and Libya. Later, he went with Judas the Thaddaeus to Mesopotamia
and Persia, was arrested and suffered a cross-martyred death.
Apolyticus. Sound c '.
Divine Faith.
Zilos, a devotee,
understandable to you, the flesh of a kind, zealous in the Apostle, made it
clear; and the Despot worshiping him, through the Cross to him who was exiled;
Simon the glory, Christ the God begged, the great mercy was given.
Kontakion. Sound b '.
They're safe.
Of course, the doctrines
of wisdom, in the souls of the worshipers, set us in the blessing of all the
emperor, Simon, the throne of gladness now being present, and besides the
Absolutist, he is the professor of ours for all our sakes.
Majesty.
He died aloud as the
Zealots, to the ruler, he pointed out a student, a zealot in all, and an
imitator in the hour, to Simon Christodoux, to him in praise.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου