Την ημέρα αυτή η Εκκλησία εορτάζει με ξεχωριστή λαμπρότητα τη Σύναξη των Δώδεκα Αποστόλων. Βεβαίως υπάρχουν και οι μνήμες τους σε διάφορες ημερομηνίες του λειτουργικού έτους, αλλά με αυτό το συλλογικό εορτασμό τιμάται σύμπασα η χορεία των μεγάλων αυτών ανδρών, οι οποίοι ως συνεχιστές του σωτηριώδους έργου του Κυρίου επί της γης, έστρεψαν το ρου της ιστορίας και άλλαξαν κυριολεκτικά τη μορφή του κόσμου. Χάρη στον ιδικό τους αγώνα, τις αφάνταστες προσωπικές τους θυσίες, τη μαρτυρία και το μαρτύριό τους θεμελιώθηκε η Εκκλησία στον κόσμο.
Η λέξη «Απόστολος» σημαίνει τον απεσταλμένο. Εν προκειμένω Απόστολοι ονομάσθηκαν οι εκλεγμένοι και καλεσμένοι από τον Κύριο Μαθητές Του να συνεχίσουν το σωστικό Του έργο, μετά την εις τους ουρανούς Ανάληψή Του. Επίσης, σύμφωνα με την χαρακτηριστική Του προτροπή έγιναν οι μάρτυρες της Αναστάσεώς Του «έως εσχάτου της γης».
Η εκλογή και η κλήση των Αποστόλων, οι οποίοι ως την Πεντηκοστή καλούνταν Μαθητές, έγινε αμέσως με την αρχή της δημόσιας δράσεως του Κυρίου, στη Γαλιλαία. Ευθύς μετά τη Βάπτισή Του κατευθύνθηκε στις όχθες της λίμνης Γενησαρέτ, όπου απευθύνθηκε στους εκεί αλιείς, στους οποίους είπε: «δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων». Αυτοί «ευθέως αφέντες τα δίκτυα ηκολούθησαν αυτώ». Άλλοι, «αφέντες τον πατέρα αυτών Ζεβεδαίον εν τω πλοίω μετά των μισθωτών, απήλθον οπίσω αυτού».
Οι μαθητές ορίσθηκαν από τον Κύριο σε τρεις κύκλους ήτοι: το στενό κύκλο των Δώδεκα, τον ευρύτερο κύκλο των Εβδομήκοντα και τον ευρύτατο κύκλο των πολυπληθών φίλων Του. Μεγαλύτερη σημασία είχε ο κύκλος των Δώδεκα. Αυτοί ευρίσκονταν πλησίον Του και σ’ αυτούς αποκάλυψε τα μυστήρια του Θεού. Αυτοί είχαν την ευλογία και τη δόξα να ορισθούν ως οι κατ’ εξοχήν συνεχιστές του έργου Του, διότι μόνο σε αυτούς είπε: «Εγώ εξελεξάμην υμάς, και έθηκα υμάς, ίνα υμείς υπάγητε και καρπόν φέρητε, και ο καρπός ημών μένῃ». Μετά την Ανάσταση τους κατέστησε επίσημα διαδόχους και συνεχιστές του έργου Του: «καθώς απέσταλκέ με ο Πατήρ, κἀγώ πέμπω υμάς. Και τούτο ειπών ενεφύσησε και λέγει αυτοίς· λάβετε Πνεύμα Άγιον, αν τινων αφήτε τας αμαρτίας, αφίενται αυτοίς, αν τινων κρατήτε, κεκράτηνται». Επίσης στο όρος της Γαλιλαίας, όπου είχαν συναχθεί οι ένδεκα μαθητές, λίγο πριν την Ανάληψη, τους είπε: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν».
Ως προς την εκλογή των Αγίων Αποστόλων είναι χαρακτηριστικοί οι λόγοι του Αποστόλου Παύλου: «Επειδή γαρ εν τη σοφία του Θεού ουκ έγνω ο κόσμος δια της σοφίας τον Θεόν... τα μωρά του κόσμου εξελέξατο ο Θεός, ίνα τους σοφούς καταισχύνη τα ισχυρά, και τα αγενή του κόσμου καὶ τὰ εξουθενημένα εξελέξατο ο Θεός, και τα μη όντα, ίνα τα όντα καταργήσῃ, όπως μη καυχήσηται πάσα σὰρξ ενώπιον του Θεού».
Το έργο των Αγίων Αποστόλων συνεχίσθηκε και συνεχίζεται δια των διαδόχων αυτών. Αυτή η αδιάκοπη διαδοχή συνεχίζεται έως σήμερα και χαρακτηρίζεται ως αδιάκοπη διαδοχή προσώπων και πίστεως και γι’ αυτό ονομάζεται η Εκκλησία μας Αποστολική.
Οι Άγιοι Δώδεκα Απόστολοι είναι: ο Απόστολος Πέτρος († 29 Ιουνίου), ο Απόστολος Ανδρέας († 30 Νοεμβρίου), ο Απόστολος Ιάκωβος ο του Ζεβεδαίου († 30 Απριλίου), ο Απόστολος Ιάκωβος ο του Αλφαίου († 9 Οκτωβρίου), ο Ευαγγελιστής Ιωάννης († 24 Σεπτεμβρίου), ο Απόστολος Φίλιππος († 14 Νοεμβρίου), ο Απόστολος Βαρθολομαίος († 11 Ιουνίου), ο Απόστολος Θωμάς († 6 Οκτωβρίου), ο Ευαγγελιστής Ματθαίος († 16 Νοεμβρίου), ο Απόστολος Ιούδας († 19 Ιουνίου), ο Απόστολος Ματθίας († 9 Αυγούστου), ο Απόστολος Σίμων ο Ζηλωτής († 10 Μαΐου).
Απολυτίκιον. Ήχος γ’. Την ωραιότητα.
Ως δωδεκάπυρσος, λυχνία έλαμψαν, οι Δωδεκάριθμοι, Χριστού Απόστολοι, Πέτρος και Παύλος συν Λουκά, Ανδρέας και Ιωάννης, Βαρθολομαίος Φίλιππος, συν Ματθαίω και Σίμωνι, Μάρκος και Ιάκωβος, και Θωμάς ο μακάριος, και ηύγασαν τους πίστει βοώντας· χαίρετε Λόγου οι αυτόπται.
Κοντάκιον. Ήχος δ’. Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ.
Η δωδεκάχορδος και εύσημος νάβλα, των πανευφήμων και σοφών Αποστόλων, εμπνεομένη Πνεύματος ταις θείαις αυγαίς, πάσι μεν εκήρυξεν, ευσεβείας τον φθόγγον, γλώσσας δε εφίμωσεν, ασεβείας τω λόγω· ούς ευφημούντες είπωμεν τρανώς· χαίρετε μύσται, Χριστού και διάκονοι.
Μεγαλυνάριον.
Πέτρον Παύλον Μάρκον συν τω Λουκά, Φίλιππον Ανδρέαν, Ιωάννην τε και Θωμάν, Σίμωνα Ματθαίον, και τον Βαρθολομαίον, συν θείω Ιακώβω, ύμνοις τιμήσωμεν.
Congregation of the Holy Ends of the Endowments and the Apostles
On this day, the Church celebrates with distinct brilliance the Synaxis of the Twelve Apostles. Of course there are also memories of them in different dates of the year, but with this collective celebration the choir of these great men is honored, who, as followers of the Lord's salvific work on earth, turned the story of history and literally changed form of the world. Thanks to their own struggle, unimaginable personal sacrifices, testimony and martyrdom, the Church was founded in the world.
The word "Apostle" means the envoy. In this regard, the Apostles were named elected and invited by His Lord's disciples to continue His saving work after the Ascension Heaven. Also, according to His characteristic incitement, the witnesses of His Resurrection became "to the very end of the earth".
The election and appeal of the Apostles, who until the Pentecost was called the Pupils, was immediately at the beginning of the Lord's public action in Galilee. Immediately after his Baptism he headed to the shores of Lake Generes, where he approached the fishermen there, to whom he said: "Behold me again, and make us fishers of men." These 'networks directly followed that'. Others, "Lead their father Zeebdeon in the ship with the waiters, went out behind him."
The disciples were appointed by the Lord in three cycles: the narrow circle of the Twelve, the broader circle of the Septuagint, and the wide circle of His many friends. The circle of the Twelve was more important. They were close to Him and revealed to them the mysteries of God. They had the blessing and the glory to be defined as the paramounts of His work, because only to them he said, "I have chosen you, and you have been driven, and you have come, and the fruit we bear, and our fruit we live." After the Resurrection he officially made successors and followers of His work: "As despondent with the Father, I swear to you. And this is what you have said, and they say: receive the Holy Spirit, if you let sin, it is left, if you keep it, it is reserved. " Also on Mount Galilee, where the eleven disciples were summoned shortly before Analipsis, he said to them, "You have been the disciples who have always taught the nations, baptizing them in the name of the Father, the Son, and the Holy Spirit, teaching them always to keep what you have ".
As regards the election of the Holy Apostles, the words of Paul the Apostle are characteristic: "For in the wisdom of God did not know the world by the wisdom of God ... the babies of the world were chosen by God, the wise man, the mighty, and the rude of the world, and God was sorely forgiven, and non-beings, the beings are abolished, as not all the supplications before God are boasting. "
The work of the Holy Apostles continued and continued through these successors. This uninterrupted succession continues to this day and is characterized as an unbroken succession of persons and faith and that is why our Apostolic Church is called.
The Twelve Apostles are: Apostle Peter († 29 June), Apostle Andreas († 30 November), Apostle James the son of Zebedee († 30 April), Apostle James the Alphaeus († 9 October), the Evangelist Ioannis († 24th of September), Apostle Philip († 14th of November), Apostle Bartholomew († 11th June), Apostle Thomas († 6th of October), Evangelist Matthew († 16th of November), Apostle of Judas ), Apostle Matthias († 9 August), Apostle Simon the Zealot († 10 AICD).
Apolyticus. Sound c '. The beauty.
As a twelve-light, the lamp was shining, the Twelve Times, Christ the Apostles, Peter and Paul plus Luke, Andrew and John, Bartholomew Philip, plus Matthew and Simon, Mark and James, and Thomas the blessed;
Kontakion. Sound d '. Raised in the Cross.
The twelve-and-blessed boas, the wise and wise Apostles, the inspired Spirit of the divine Eggs, all the while spirits, the wisdom of the voice, the tongue did not come to you, the uncleanness of the euphemists, we say, "Praise the Lord, Christ and deacons.
Majesty.
Peter Paul, Mark, plus Luke, Philippe Andreyan, John and Thomas, Simon Matthew, and Bartholomew, and I sacrifice Jacob, we praise the hymn.
Η λέξη «Απόστολος» σημαίνει τον απεσταλμένο. Εν προκειμένω Απόστολοι ονομάσθηκαν οι εκλεγμένοι και καλεσμένοι από τον Κύριο Μαθητές Του να συνεχίσουν το σωστικό Του έργο, μετά την εις τους ουρανούς Ανάληψή Του. Επίσης, σύμφωνα με την χαρακτηριστική Του προτροπή έγιναν οι μάρτυρες της Αναστάσεώς Του «έως εσχάτου της γης».
Η εκλογή και η κλήση των Αποστόλων, οι οποίοι ως την Πεντηκοστή καλούνταν Μαθητές, έγινε αμέσως με την αρχή της δημόσιας δράσεως του Κυρίου, στη Γαλιλαία. Ευθύς μετά τη Βάπτισή Του κατευθύνθηκε στις όχθες της λίμνης Γενησαρέτ, όπου απευθύνθηκε στους εκεί αλιείς, στους οποίους είπε: «δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων». Αυτοί «ευθέως αφέντες τα δίκτυα ηκολούθησαν αυτώ». Άλλοι, «αφέντες τον πατέρα αυτών Ζεβεδαίον εν τω πλοίω μετά των μισθωτών, απήλθον οπίσω αυτού».
Οι μαθητές ορίσθηκαν από τον Κύριο σε τρεις κύκλους ήτοι: το στενό κύκλο των Δώδεκα, τον ευρύτερο κύκλο των Εβδομήκοντα και τον ευρύτατο κύκλο των πολυπληθών φίλων Του. Μεγαλύτερη σημασία είχε ο κύκλος των Δώδεκα. Αυτοί ευρίσκονταν πλησίον Του και σ’ αυτούς αποκάλυψε τα μυστήρια του Θεού. Αυτοί είχαν την ευλογία και τη δόξα να ορισθούν ως οι κατ’ εξοχήν συνεχιστές του έργου Του, διότι μόνο σε αυτούς είπε: «Εγώ εξελεξάμην υμάς, και έθηκα υμάς, ίνα υμείς υπάγητε και καρπόν φέρητε, και ο καρπός ημών μένῃ». Μετά την Ανάσταση τους κατέστησε επίσημα διαδόχους και συνεχιστές του έργου Του: «καθώς απέσταλκέ με ο Πατήρ, κἀγώ πέμπω υμάς. Και τούτο ειπών ενεφύσησε και λέγει αυτοίς· λάβετε Πνεύμα Άγιον, αν τινων αφήτε τας αμαρτίας, αφίενται αυτοίς, αν τινων κρατήτε, κεκράτηνται». Επίσης στο όρος της Γαλιλαίας, όπου είχαν συναχθεί οι ένδεκα μαθητές, λίγο πριν την Ανάληψη, τους είπε: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν».
Ως προς την εκλογή των Αγίων Αποστόλων είναι χαρακτηριστικοί οι λόγοι του Αποστόλου Παύλου: «Επειδή γαρ εν τη σοφία του Θεού ουκ έγνω ο κόσμος δια της σοφίας τον Θεόν... τα μωρά του κόσμου εξελέξατο ο Θεός, ίνα τους σοφούς καταισχύνη τα ισχυρά, και τα αγενή του κόσμου καὶ τὰ εξουθενημένα εξελέξατο ο Θεός, και τα μη όντα, ίνα τα όντα καταργήσῃ, όπως μη καυχήσηται πάσα σὰρξ ενώπιον του Θεού».
Το έργο των Αγίων Αποστόλων συνεχίσθηκε και συνεχίζεται δια των διαδόχων αυτών. Αυτή η αδιάκοπη διαδοχή συνεχίζεται έως σήμερα και χαρακτηρίζεται ως αδιάκοπη διαδοχή προσώπων και πίστεως και γι’ αυτό ονομάζεται η Εκκλησία μας Αποστολική.
Οι Άγιοι Δώδεκα Απόστολοι είναι: ο Απόστολος Πέτρος († 29 Ιουνίου), ο Απόστολος Ανδρέας († 30 Νοεμβρίου), ο Απόστολος Ιάκωβος ο του Ζεβεδαίου († 30 Απριλίου), ο Απόστολος Ιάκωβος ο του Αλφαίου († 9 Οκτωβρίου), ο Ευαγγελιστής Ιωάννης († 24 Σεπτεμβρίου), ο Απόστολος Φίλιππος († 14 Νοεμβρίου), ο Απόστολος Βαρθολομαίος († 11 Ιουνίου), ο Απόστολος Θωμάς († 6 Οκτωβρίου), ο Ευαγγελιστής Ματθαίος († 16 Νοεμβρίου), ο Απόστολος Ιούδας († 19 Ιουνίου), ο Απόστολος Ματθίας († 9 Αυγούστου), ο Απόστολος Σίμων ο Ζηλωτής († 10 Μαΐου).
Απολυτίκιον. Ήχος γ’. Την ωραιότητα.
Ως δωδεκάπυρσος, λυχνία έλαμψαν, οι Δωδεκάριθμοι, Χριστού Απόστολοι, Πέτρος και Παύλος συν Λουκά, Ανδρέας και Ιωάννης, Βαρθολομαίος Φίλιππος, συν Ματθαίω και Σίμωνι, Μάρκος και Ιάκωβος, και Θωμάς ο μακάριος, και ηύγασαν τους πίστει βοώντας· χαίρετε Λόγου οι αυτόπται.
Κοντάκιον. Ήχος δ’. Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ.
Η δωδεκάχορδος και εύσημος νάβλα, των πανευφήμων και σοφών Αποστόλων, εμπνεομένη Πνεύματος ταις θείαις αυγαίς, πάσι μεν εκήρυξεν, ευσεβείας τον φθόγγον, γλώσσας δε εφίμωσεν, ασεβείας τω λόγω· ούς ευφημούντες είπωμεν τρανώς· χαίρετε μύσται, Χριστού και διάκονοι.
Μεγαλυνάριον.
Πέτρον Παύλον Μάρκον συν τω Λουκά, Φίλιππον Ανδρέαν, Ιωάννην τε και Θωμάν, Σίμωνα Ματθαίον, και τον Βαρθολομαίον, συν θείω Ιακώβω, ύμνοις τιμήσωμεν.
Congregation of the Holy Ends of the Endowments and the Apostles
On this day, the Church celebrates with distinct brilliance the Synaxis of the Twelve Apostles. Of course there are also memories of them in different dates of the year, but with this collective celebration the choir of these great men is honored, who, as followers of the Lord's salvific work on earth, turned the story of history and literally changed form of the world. Thanks to their own struggle, unimaginable personal sacrifices, testimony and martyrdom, the Church was founded in the world.
The word "Apostle" means the envoy. In this regard, the Apostles were named elected and invited by His Lord's disciples to continue His saving work after the Ascension Heaven. Also, according to His characteristic incitement, the witnesses of His Resurrection became "to the very end of the earth".
The election and appeal of the Apostles, who until the Pentecost was called the Pupils, was immediately at the beginning of the Lord's public action in Galilee. Immediately after his Baptism he headed to the shores of Lake Generes, where he approached the fishermen there, to whom he said: "Behold me again, and make us fishers of men." These 'networks directly followed that'. Others, "Lead their father Zeebdeon in the ship with the waiters, went out behind him."
The disciples were appointed by the Lord in three cycles: the narrow circle of the Twelve, the broader circle of the Septuagint, and the wide circle of His many friends. The circle of the Twelve was more important. They were close to Him and revealed to them the mysteries of God. They had the blessing and the glory to be defined as the paramounts of His work, because only to them he said, "I have chosen you, and you have been driven, and you have come, and the fruit we bear, and our fruit we live." After the Resurrection he officially made successors and followers of His work: "As despondent with the Father, I swear to you. And this is what you have said, and they say: receive the Holy Spirit, if you let sin, it is left, if you keep it, it is reserved. " Also on Mount Galilee, where the eleven disciples were summoned shortly before Analipsis, he said to them, "You have been the disciples who have always taught the nations, baptizing them in the name of the Father, the Son, and the Holy Spirit, teaching them always to keep what you have ".
As regards the election of the Holy Apostles, the words of Paul the Apostle are characteristic: "For in the wisdom of God did not know the world by the wisdom of God ... the babies of the world were chosen by God, the wise man, the mighty, and the rude of the world, and God was sorely forgiven, and non-beings, the beings are abolished, as not all the supplications before God are boasting. "
The work of the Holy Apostles continued and continued through these successors. This uninterrupted succession continues to this day and is characterized as an unbroken succession of persons and faith and that is why our Apostolic Church is called.
The Twelve Apostles are: Apostle Peter († 29 June), Apostle Andreas († 30 November), Apostle James the son of Zebedee († 30 April), Apostle James the Alphaeus († 9 October), the Evangelist Ioannis († 24th of September), Apostle Philip († 14th of November), Apostle Bartholomew († 11th June), Apostle Thomas († 6th of October), Evangelist Matthew († 16th of November), Apostle of Judas ), Apostle Matthias († 9 August), Apostle Simon the Zealot († 10 AICD).
Apolyticus. Sound c '. The beauty.
As a twelve-light, the lamp was shining, the Twelve Times, Christ the Apostles, Peter and Paul plus Luke, Andrew and John, Bartholomew Philip, plus Matthew and Simon, Mark and James, and Thomas the blessed;
Kontakion. Sound d '. Raised in the Cross.
The twelve-and-blessed boas, the wise and wise Apostles, the inspired Spirit of the divine Eggs, all the while spirits, the wisdom of the voice, the tongue did not come to you, the uncleanness of the euphemists, we say, "Praise the Lord, Christ and deacons.
Majesty.
Peter Paul, Mark, plus Luke, Philippe Andreyan, John and Thomas, Simon Matthew, and Bartholomew, and I sacrifice Jacob, we praise the hymn.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου