3/3/20

Οι Άγιοι Βασιλίσκος, Ευτρόπιος και Κλεόνικος οι Μάρτυρες


Οι   Άγιοι Μάρτυρες  Βασιλίσκος, Ευτρόπιος  και Κλεόνικος  κατάγονταν από  την Αμάσεια του  Πόντου και  έζησαν κατά τους χρόνους του αυτοκράτορος  Μαξιμιανού  (286 – 305 μ.Χ.).
Ήταν   στρατιώτες   και   συγγενείς   του   Αγίου   Θεοδώρου   του Τήρωνος.  Ως Χριστιανοί  διαβλήθηκαν στον ηγεμόνα   Ασκληπιόδοτο,   ο οποίος   τους   συνέλαβε   και    τους   βασάνισε   σκληρά.   Όμως   οι Μάρτυρες, αφού παρουσιάσθηκε σε αυτούς ο Κύριος και  ο Άγιος Μεγαλομάρτυρας   Θεόδωρος,  έγιναν    υγιείς.
Μέσα  στη  φυλακή  οι  τρεις   νέοι  δεν έχασαν   ούτε   το    θάρρος  ούτε την  πίστη  τους.   Αντιθέτως   εξακολούθησαν   να   λατρεύουν   τον   Ένα και  Αληθινό  Θεό. Με το κήρυγμά  τους  και  το  παράδειγμα  που  προσέφερε το ήθος, η  αντοχή και  το θάρρος   τους,   οδήγησαν   πολλούς συγκρατούμενούς τους στην αληθινή  πίστη. Ο Ασκληπιόδοτος πληροφορήθηκε  την  Χριστιανική  δράση  των  τριών   κρατουμένων    και την   επίδραση που   ασκούσαν   στους   φυλακισμένους   ειδωλολάτρες και   διέταξε    να    τους    οδηγήσουν  και  πάλι   ενώπιόν   του.
Ο  ηγεμόνας τότε  άρχισε  να  κολακεύει  τον  Άγιο   Κλεόνικο,   για   να αρνηθεί  την πίστη του  Χριστού, υποσχόμενος   δώρα   και    τιμές.   Ο  Άγιος   όμως  αφού  γέλασε, χλεύασε  την αρρώστια των   ειδώλων.    Και  ενώ   ετελείτο   θυσία,    με  προσευχή  κατέρριψε το  είδωλο  της Αρτέμιδος.  Αμέσως   ο   ηγεμόνας   έδωσε   εντολή   να   βασανισθούν. Τότε ο Κύριος εμφανίσθηκε στους τρεις νέους και στο πλήθος των ειδωλολατρών, οι οποίοι  παρακολουθούσαν το  μαστίγωμα των Χριστιανών,   έχοντας στο πλευρό Του τον Άγιο Μεγαλομάρτυρα Θεόδωρο.  Οι    τρεις   Χριστιανοί   αξιώθηκαν  της  θαυματουργικής  ιάσεως   των   τραυμάτων  τους, ενώ   πολλοί    ειδωλολάτρες   που   είδαν το  θαύμα,   βαπτίσθηκαν   Χριστιανοί.   Ο   Ασκληπιόδοτος   όμως   όχι μόνο   δεν   άλλαξε   στάση,   αλλά   διέταξε   να   αποκεφαλισθούν    όλοι  οι  νεοφώτιστοι   Χριστιανοί.  Ο  Ασκληπιόδοτος  και οι  ειδωλολάτρες,  τυφλοί  από  οργή, διέταξαν  τους  δημίους να   περιχύσουν   τους   τρεις Μάρτυρες   με   καυτή   πίσσα.   Όμως,   νέα   θαυματουργική  ενέργεια  από  τη  Θεία Χάρη  δεν  επέτρεψε  οι  πιστοί  νέοι να πάθουν το  παραμικρό,   ενώ    η    καυτή  πίσσα  έπεσε   και    κατέκαψε  τους   δημίους.
Όμως, ο  σκληρόκαρδος   ηγεμόνας   δεν   μπορούσε   να   δει    την αλήθεια,  η   οποία παρουσιαζόταν μπροστά στα μάτια του. Έτσι, πρόσταξε   την   σταυρική   καταδίκη  του  Ευτροπίου   και    του   Κλεονίκου   και    τη  φυλάκιση του  Βασιλίσκου.  Οι  δύο   νέοι   πέρασαν  την  τελευταία   νύχτα   της   ζωής   τους  προσευχόμενοι.  Και   πάλι  ο  Κύριος   εμφανίσθηκε  μπροστά  τους,  για  να  τους    ενθαρρύνει.     
Στις   3 Μαρτίου  του   308 μ.Χ.,  ο  Ευτρόπιος και  ο Κλεόνικος  κοσμήθηκαν   με    τους    στέφανους   της   αγιότητας   και   του  μαρτυρίου  δια   του  σταυρικού   τους    θανάτου.  Ο  Βασιλίσκος παρέμεινε    έγκλειστος  στη  φυλακή,  όπου και  πέθανε  μετά  από  μερικά    χρόνια,   κερδίζοντας  την  αιώνια   ζωή.


Απολυτίκιον.   Ήχος   δ’.   Ταχύ   προκατάλαβε.    
Το   τρίστοιχον άθροισμα,  των Αθλητών του Χριστού, Ευτρόπιον  μέλψωμεν, συν   Βασιλίσκω   ομού,   τον   θείον   Κλεόνικον·   ούτοι   γαρ της   Τριάδος,   το  υπέρθεον  κράτος, άθλοις  υπερφυέσιν,  ωμολόγησαν  πάσιν·   ή  πάντοτε   πρεσβεύουσι,  σώζεσθαι   άπαντας.


Κοντάκιον.   Ήχος   δ’.   Επεφάνης   σήμερον.        
Αρμονία  πίστεως,   συνδεδεμένοι,   του   εχθρού  διέλυσαν, τας παρατάξεις   εμφανώς,  συν Ευτροπίω  Κλεόνικος, και  Βασιλίσκος, γενναίως   αθλήσαντες.


Μεγαλυνάριον.
Χαίροις των Μαρτύρων τριάς  κλυτή, τρίφωτε λυχνία, Τρισηλίου  μαραρμαρυγής,   Ευτρόπιε μάκαρ, Κλεόνικε  θεόφρον, μετά του βασιλίσκου·   ούς   μακαρίσωμεν.

Saints Basil, Eutropius and Cleonikos the Witnesses


The Holy Martyrs Basiliskos, Eutropius and Cleonikos came from Amasa of the Pontus and lived during the times of Emperor Maximianus (286-305 AD).
They were soldiers and relatives of St. Theodoros of Tiron. As Christians, they were told to the ruler Asklipiodot, who arrested them and tortured them hard. But the Witnesses, having been presented to them by the Lord and the Holy Megalomandra Theodore, became healthy.
Inside the prison the three young men did not lose their courage or faith. Instead, they continued to worship the One and True God. With their preaching and the example offered by ethos, their endurance and courage, they led many of their retainers to true faith. Asklipiototos learned the Christian action of the three prisoners and the effect they had on the imprisoned idols and ordered them to take them back to him.
The ruler then began to flatter St. Cleon, to deny the faith of Christ, promising gifts and honor. The Saint, after laughing, mocked the illness of the idols. And while it was a sacrifice, he prayed the image of Artemis. Immediately the ruler ordered to be tortured. Then the Lord appeared to the three young men and the multitude of idolaters, who watched the Christians flogging, having the Holy Megalomandra Theodorus beside Him. The three Christians claimed the miraculous treatment of their wounds, while many idolaters who saw the miracle were baptized Christians. However, Asclepiodot not only did not change attitude, but ordered all newly-baptized Christians to be headed. Asclepiodotus and the idolaters, blinded by rage, commanded the creatures to pour out the three Witnesses with hot tar. But new miraculous energy from the Divine Grace did not allow the faithful young people to suffer the slightest, while the hot tar fell and burnt the creatures.
But the hard-hearted ruler could not see the truth, which was presented before his eyes. Thus, he ordered the cross-condemnation of Eutropius and Cleonikos and the imprisonment of the Basiliskos. The two young men spent the last night of their lives praying. Again the Lord appeared before them to encourage them.
On 3 March 308 AD, Eutropius and Cleonikos were decorated with the crowns of holiness and martyrdom by their crucifixion. Basiliskos remained incarcerated in prison, where he died after a few years, winning eternal life.


Apolyticus. Sound d '. Fast anticipated.
The triple summation of the Athletes of Christ, Eutropion, together with Basil the same, the divine Cleon, these triumphs of the Trinity, the supreme state, the supernatural supernatural, have pitified everything, or always been presbyters, are preserved all together.


Kontakion. Sound d '. I'm afraid today.
Harmony of faith, connected, the enemy broke, the factions apparently, plus Eftimoi Cleonikos, and Basiliskos, genuinely athletes.


Majesty.
The mercy of the Martyrs is threefold, you sing a lamp, Trilium of the worm, Euphrope macar, Cleon the theodron, with the kingship, we rejoice.

Δεν υπάρχουν σχόλια: