Ο Όσιος Μάρκος ήταν Αθηναίος και έζησε τον 4ο αιώνα
μ.Χ. Αφού έλαβε αξιόλογη μόρφωση,
εγκατέλειψε την Αθήνα
και πήγε στην
Αντιόχεια, όπου μαθήτευσε κοντά στον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Αργότερα εκάρη μοναχός και αφιέρωσε τον εαυτό
του στην μελέτη
των Θείων Γραφών
και έφθασε στον ύψιστο βαθμό της
αρετής. Φανερές αποδείξεις και οι
λόγοι που εγράφησαν από αυτόν για την ωφέλεια και την
ενέργεια των θαυμάτων. Γιατί κάποτε,
ενώ ησύχαζε, πλησίασε αυτόν μία ύαινα
που είχε
το παιδί της
τυφλό, με ταπεινή
στάση σαν να παρακαλούσε να την ευσπλαχνισθεί
για την τύφλωση του μικρού
της. Και ο Όσιος, αφού κατάλαβε, έπτυσε
στα μάτια του
ζώου και αυτό βρήκε
την όρασή του. Μετά
από ημέρες ήλθε
πάλι η ύαινα
στον Άγιο, μεταφέροντάς του το δέρμα ενός μεγάλου
κριαριού ως
ανταπόδοση για την
θεραπεία. Αυτός όμως δεν
δεχόταν να το λάβει, προτού το θηρίο υποσχεθεί
να μην
βλάπτει πιὰ τα πρόβατα των πτωχών.
Ο Όσιος
είχε φθάσει σε τέτοια ύψη αρετής, ώστε ο πρεσβύτερος της μονής
έλεγε ότι ποτέ αυτός δεν μετέδωσε Θεία Κοινωνία στον Όσιο,
αλλά την παρείχε σε αυτόν χέρι Αγγέλου.
Ο Όσιος Μάρκος κοιμήθηκε με ειρήνη σε βαθύ γήρας. Από τα έργα του σώζονται μόνο μερικοί λόγοι, επιστολές και συμβουλευτικὲς πραγματείες.
Ο Όσιος Μάρκος κοιμήθηκε με ειρήνη σε βαθύ γήρας. Από τα έργα του σώζονται μόνο μερικοί λόγοι, επιστολές και συμβουλευτικὲς πραγματείες.
Απολυτίκιον. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
Ως άγγελος
έζησας, εν τη ερήμω σοφέ, και ώφθης
ανάπλεως, των εκ Θεού δωρεών, ω
Μάρκε Πατήρ ημών·
όθεν εν σοι εξέστη,
Σεραπίων ο θείος, και ήγγειλε
τοις εν κόσμω,
την αγίαν ζωήν σου· μεθ’
ού αεί
δυσώπει, υπέρ
των τιμώντων
σε.
Έτερον Απολυτίκιον.
Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
Εκ πόλεως ήνθησας, των Αθηνών της λαμπράς, και βίον ισάγγελον, επολιτεύσω εν γη, τρωθείς θείω έρωτι· όθεν εν τη ερήμω, ο αββάς Σεραπίων, εύρέ σε θεία νεύσει, Οσιώτατε Μάρκε· διο της πολιτείας σου, τον τρόπον αγάμεθα.
Εκ πόλεως ήνθησας, των Αθηνών της λαμπράς, και βίον ισάγγελον, επολιτεύσω εν γη, τρωθείς θείω έρωτι· όθεν εν τη ερήμω, ο αββάς Σεραπίων, εύρέ σε θεία νεύσει, Οσιώτατε Μάρκε· διο της πολιτείας σου, τον τρόπον αγάμεθα.
Κοντάκιον. Ήχος δ’. Επεφάνης σήμερον.
Εν ερήμω Όσιε, στερρώς ασκήσας, και τραφείς ως άγγελος, απ’ ουρανού υπερφυώς, Αγγέλων ώφθης ισότιμος, Μάρκε παμμάκαρ, Οσίων αγλάϊσμα.
Εν ερήμω Όσιε, στερρώς ασκήσας, και τραφείς ως άγγελος, απ’ ουρανού υπερφυώς, Αγγέλων ώφθης ισότιμος, Μάρκε παμμάκαρ, Οσίων αγλάϊσμα.
Μεγαλυνάριον.
Βλάστημα υπάρχων των Αθηνών, άνθος της ερήμου, δια βίου αγγελικού, Μάρκε ανεδείχθης, και κόσμω διαπνέεις, των αρετών σου Πάτερ, οσμήν την κρείττονα.
Βλάστημα υπάρχων των Αθηνών, άνθος της ερήμου, δια βίου αγγελικού, Μάρκε ανεδείχθης, και κόσμω διαπνέεις, των αρετών σου Πάτερ, οσμήν την κρείττονα.
Saint Mark
Saint Mark was Athenian
and lived in the 4th century AD. Having received a remarkable education, he
left Athens and went to Antioch, where he taught near St. John Chrysostom.
Later, he was a monk and devoted himself to the study of Divine Scriptures and
reached the highest degree of virtue. Obvious proofs and the reasons that have
been written by him for the benefit and energy of miracles. For once, while he
was quiet, he approached him with a hyena that had her child blind, with a
humble attitude as if she pleased her to be compassionate about the blindness
of her little one. And the Savior, having understood it, taught in the eyes of
the animal, and that he found his sight. After days, the hyena came to the Holy
One, transporting it to the skin of a great lamb in return for the healing. But
he did not accept it before the beast promised not to harm the poor of the
sheep.
The Savior had reached
such a heightened virtue that the eldest of the monastery was saying that he
never transmitted Divine Communion to Osios, but provided him with an Angel's
hand.
Saint Mark slept in peace
in deep old age. Only a few reasons, letters and counseling treatises are
preserved from his works.
Apolyticus. Sound d '.
Fast anticipated.
As an angel you have lived
in the wilderness wise, and you have been reluctant to receive the gifts of God,
as our Mother Father; then, in you, Seraphios the uncle, and holy in your
world, hate your holy life; of prices in.
Another Apolitikion. Sound
d '. Fast anticipated.
Out of the city, of
Athens, of the brilliant, and of the life of the earth, I am in the land; I am
furious; I am angry; then in the wilderness, Abraham of Seraphia, in the divine
tune, O Marathon of your state, the way we love.
Kontakion. Sound d '. I'm afraid
today.
I desert Oise, you have
exercised, and fed as an angel, from the sky above all the way, the angel was
on the same level, Marcelo pimarkar, Oasis rabble.
Majesty.
A stag of existing Athens,
a desert flower, a lifelong angelic, Marcea has been shown, and you are always
breathing, of your virtues, Father, smell the crotch.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου