Λέγεται Κυριακή της Ορθοδοξίας, γιατί γιορτάζουμε την αναστήλωση
των αγίων Εικόνων και τον
θρίαμβο της Ορθοδόξου Πίστεως
κατά της
φοβερής αιρέσεως των Εικονομάχων,
των αιρετικών
δηλαδή εκείνων που δεν εδέχοντο
να τιμούν τις άγιες
Εικόνες. Το «Ωρολόγιο»
της
Εκκλησίας γράφει: Για εκατό και πλέον χρόνια διαταράχθηκε
η
Εκκλησία με
διωγμούς από κακοδόξους εικονομάχους. Πρώτος υπήρξε ο αυτοκράτορας
Λέων ο Ίσαυρος και τελευταίος
ο Θεόφιλος, άνδρας της Αγίας
Θεοδώρας, η οποία μετά το
θάνατο του συζύγου
της
ανέλαβε την εξουσία
και στερέωσε πάλι την Ορθοδοξία μαζί με τον
Πατριάρχη Μεθόδιο. Η Βασίλισσα
Θεοδώρα διακήρυξε
δημόσια ότι ασπαζόμεθα
τις Εικόνες, όχι λατρευτικά, ούτε ως
Θεούς, αλλά ως
εικόνες των αρχετύπων. Την πρώτη
Κυριακή των νηστειών
το έτος 843,
η Θεοδώρα
μαζί με το γιό της
αυτοκράτορα Μιχαήλ, λιτάνευσαν και ανεστήλωσαν
τις άγιες εικόνες μαζί με τον
κλήρο
και το λαό.
Από τότε εορτάζουμε
κάθε χρόνο την
ανάμνηση αυτού του γεγονότος
γιατί
καθορίσθηκε οριστικά
ότι δεν
λατρεύουμε τις Εικόνες,
αλλά τιμούμε
και δοξάζουμε
όλους τους Αγίους
που εικονίζουν και λατρεύουμε μόνο τον εν Τριάδι
Θεό. Τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο
Πνεύμα και
κανένα άλλο είτε
Άγιο είτε Άγγελο.
Απολυτίκιον. Ήχος β’.
Την
άχραντον Εικόνα σου προσκυνούμεν αγαθέ,
αιτούμενοι συγχώρησιν, των
πταισμάτων ημών, Χριστέ
ο Θεός· βουλήσει
γαρ ηυδόκησας σαρκί, ανελθείν εν
τω Σταυρώ, ίνα ρύση ούς έπλασας, εκ της δουλείας του
εχθρού· όθεν ευχαρίστως
βοώμέν σοι· Χαράς
επλήρωσας τα πάντα ο Σωτήρ
ημών, παραγενόμενος εις
το σώσαι τον κόσμον.
Θεοτόκιον.
Πάντα υπέρ έννοιαν, πάντα υπερένδοξα, τα σα Θεοτόκε μυστήρια· τη αγνεία εσφραγισμένη, και παρθενία φυλαττομένη, Μήτηρ εγνώσθης αψευδής, Θεόν τεκούσα αληθινόν. Αυτόν ικέτευε, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Πάντα υπέρ έννοιαν, πάντα υπερένδοξα, τα σα Θεοτόκε μυστήρια· τη αγνεία εσφραγισμένη, και παρθενία φυλαττομένη, Μήτηρ εγνώσθης αψευδής, Θεόν τεκούσα αληθινόν. Αυτόν ικέτευε, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Κοντάκιον. Ήχος
πλ. δ’. Αυτόμελον.
Απερίγραπτος Λόγος του Πατρός, εκ σου Θεοτόκε περιεγράφη σαρκούμενος, και την ρυπωθείσαν εικόνα, εις το αρχαίον αναμορφώσας, τω θείω κάλλει συγκατέμιξεν. Αλλ’ ομολογούντες την σωτηρίαν, έργω και λόγω ταύτην ανιστορούμεν.
Απερίγραπτος Λόγος του Πατρός, εκ σου Θεοτόκε περιεγράφη σαρκούμενος, και την ρυπωθείσαν εικόνα, εις το αρχαίον αναμορφώσας, τω θείω κάλλει συγκατέμιξεν. Αλλ’ ομολογούντες την σωτηρίαν, έργω και λόγω ταύτην ανιστορούμεν.
A 'Sunday of the Nights
(of Orthodoxy)
It is called the Sunday of
Orthodoxy because we celebrate the restoration of the holy icons and the
triumph of the Orthodox Faith against the terrible heresy of the iconoclasm,
the heretics, those who did not accept to honor the holy icons. The Church's "Clock"
writes: For more than one hundred years, the Church has been disturbed by
persecution by cacodic iconoclasts. The first was Emperor Leo Isaurous and last
Theophilus, the man of Saint Theodoras, who, after the death of her husband,
took over and strengthened Orthodoxy again with Patriarch Metodio. Queen
Theodora proclaimed publicly that I embraced Icons, not deity, nor as Gods, but
as pictures of the Archetypes. On the first Sunday of the anniversaries in 843,
Theodora, along with the son of Emperor Michael, redeemed and restored the holy
images along with the clergy and the people. Since then we have been
celebrating this event every year because it has been definitively determined
that we do not worship the images, but we honor and praise all the Saints who
depict and worship only the Triumph God. The Father, the Son and the Holy
Spirit, and no one else either the Holy or the Angel.
Apolyticus. Sound b '.
Your poor image worship
loving, forgiving apostles, of our wickedness, God the Lord, will be the son of
the dead, raised up in the Cross, for the sake of the slave, for the slave of
the enemy; therefore thou glad thou glorified thee; ours, coming to the world.
Theotokion.
Always in favor, always
overwhelming, the mysterious mysteries of God; the unsealed, and virginity
guarded, Mother unknown, God, truly true. He begged us, and saved our souls.
Kontakion. Sound flat d '.
Self-help.
Uncriptible Word of the
Father, of you, Theotokas, described the martyr and the varnished image, to the
ancient reforming, the saint is congratulating. But admitting salvation,
working, and because of that we are ignorant.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου