Αρκετοί είχαν
την άποψη ότι
ο Ιωάννης δεν πέθανε, αλλά μετατέθηκε
στην άλλη ζωή, όπως ο Ενώχ και ο Ηλίας. Αφορμή
γι' αυτή την άποψη έδωσε
το γνωστό ευαγγελικό χωρίο, Ιωάννου κα’ 22. Όμως, ο αμέσως
επόμενος στίχος κα’ 23 διευκρινίζει τα
πράγματα.
Η παράδοση που ασπάσθηκε η Εκκλησία μας είναι η
εξής: Ο Ιωάννης σε βαθειά γεράματα πέθανε στην Έφεσο και τάφηκε έξω απ’ αττήν.
Αλλά μετά από μερικές ημέρες, όταν
οι μαθητές του επισκέφθηκαν τον
τάφο, βρήκαν αυτόν κενό.
Η Εκκλησία
μας, λοιπόν, δέχεται ότι στον
αγαπημένο μαθητή του
Κυρίου συνέβη ότι και με την Παναγία μητέρα Του. Δηλαδή,
ο Ιωάννης ναι μεν
πέθανε
και ετάφη, αλλά μετά τρεις ημέρες
αναστήθηκε και μετέστη
στην αιώνια ζωή, για
την οποία ο
ίδιος, να τι λέει σχετικά:
«Ο έχων τον υιόν έχει την ζωήν, ο μη έχων τον υιόν του Θεού την ζωὴν ουκ έχει». Εκείνος, δηλαδή, που είναι ενωμένος μέσω της πίστης με τον Χριστό και τον έχει δικό του, έχει την αληθινή και αιώνια ζωή. Εκείνος, όμως, που δεν έχει τον Υιό του Θεού, να έχει υπ’ όψιν του πως δεν έχει και την αληθινή και αιώνια ζωή.
«Ο έχων τον υιόν έχει την ζωήν, ο μη έχων τον υιόν του Θεού την ζωὴν ουκ έχει». Εκείνος, δηλαδή, που είναι ενωμένος μέσω της πίστης με τον Χριστό και τον έχει δικό του, έχει την αληθινή και αιώνια ζωή. Εκείνος, όμως, που δεν έχει τον Υιό του Θεού, να έχει υπ’ όψιν του πως δεν έχει και την αληθινή και αιώνια ζωή.
Απολυτίκιον. Ήχος
β’.
Απόστολε Χριστώ
τω Θεώ ηγαπημένε, επιτάχυνον ρύσαι λαόν αναπολόγητον· δέχεταί σε
προσπίπτοντα, ο επιπεσόντα
τω στήθει καταδεξάμενος· όν ικέτευε Θεολόγε,
και επίμονον νέφος εθνών
διασκεδάσαι, αιτούμενος ημίν
ειρήνην και το
μέγα έλεος.
Έτερον
Απολυτίκιον. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
Αγάπης ως έμπλεως, του διδασκάλου Χριστού, τω στήθει ανέπεσας, και εμυήθης σαφώς, την γνώσιν την άρρητον. Όθεν θεολογίας, θείον όργανον ώφθης, Απόστολε Ιωάννη, και φωστήρ ευσεβείας· διο Ευαγγελιστά σε, πόθω γεραίρομεν.
Αγάπης ως έμπλεως, του διδασκάλου Χριστού, τω στήθει ανέπεσας, και εμυήθης σαφώς, την γνώσιν την άρρητον. Όθεν θεολογίας, θείον όργανον ώφθης, Απόστολε Ιωάννη, και φωστήρ ευσεβείας· διο Ευαγγελιστά σε, πόθω γεραίρομεν.
Κοντάκιον. Ήχος
β’.
Τα μεγαλείά σου
Παρθένε τις διηγήσεται; βρύεις γαρ
θαύματα, και πηγάζεις
ιάματα, και πρεσβεύεις υπέρ
των ψυχών ημών,
ως Θεολόγος και
φίλος Χριστού.
Έτερον
Κοντάκιον. Ήχος γ’. Η Παρθένος σήμερον.
Προσελθών Απόστολε, του Διδασκάλου τω στήθει, εξ αυτού αντλήσας δε, θεολογίας τα ρείθρα, άπασαν, την οικουμένην τερπνώς αρδεύεις, νάμασι, τοις ζωηφόροις και αθανάτοις· διο χαίρέ σοι βοώμεν, ω Ιωάννη, θεολογίας πηγή.
Προσελθών Απόστολε, του Διδασκάλου τω στήθει, εξ αυτού αντλήσας δε, θεολογίας τα ρείθρα, άπασαν, την οικουμένην τερπνώς αρδεύεις, νάμασι, τοις ζωηφόροις και αθανάτοις· διο χαίρέ σοι βοώμεν, ω Ιωάννη, θεολογίας πηγή.
Μεγαλυνάριον.
Ως ηγαπημένος τω Ιησού, της θεολογίας, εμυήθης τον θησαυρόν· όθεν Ιωάννη, Απόστολον θεόπτην, και μύστην των αρρήτων, σε μεγαλύνομεν.
Ως ηγαπημένος τω Ιησού, της θεολογίας, εμυήθης τον θησαυρόν· όθεν Ιωάννη, Απόστολον θεόπτην, και μύστην των αρρήτων, σε μεγαλύνομεν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου