Ο
Απόστολος Τίτος, ο οποίος ήταν Έλληνας στην καταγωγή, ήταν πολύ μορφωμένος.
Έγινε χριστιανός από τον
Απόστολο
Παύλο, με τον οποίο και συνεργάστηκε, στην διάδοση του
Ευαγγελίου. Τον ακολούθησε στην Ιερουσαλήμ
και κατόπιν επιφορτίστηκε να πάει
στην Κόρινθο για να δει την κατάσταση της εκεί Εκκλησίας.
Στην
επιστροφή του, συνάντησε τον
Απόστολο Παύλο στην Μακεδονία
και μετά πήγαν μαζί
στην Κρήτη, όπου
εκεί ο Παύλος
τον έκανε επίσκοπο
του νησιού και του είπε να
κάνει και ιερείς
για όλο το νησί.
Ο
Παύλος του έστειλε και την γνωστή προς Τίτον
επιστολή, από την
οποία γνωρίζουμε, ότι ο Έλληνας μαθητής του Παύλου είναι «τέκνον του
γνήσιον». Από την ίδια επιστολή του μαθαίνουμε ότι ο Τίτος είχε λαμπρούς συνεργάτες στην Κρήτη, τον Ζηνά
τον νομικό και
τον περίφημο Απολλώ.
Απεβίωσε το έτος 105 μ.χ.
Απεβίωσε το έτος 105 μ.χ.
Απολυτίκιο.
Ήχος πλ. α’. Τον συνάναρχον λόγον.
Προσκληθείς ουρανόθεν προς γνώσιν ένθεον, την εν σαρκί του Δεσπότου επιδημίαν εν γη, αυτοψεὶ εωρακώς φωτός πεπλήρωσαι· όθεν του Παύλου κοινωνός, θεηγόρος γεγονώς, την Κρήτην πάσαν πυρσεύεις, της ευσεβείας τη αίγλη, Τίτε Απόστολε μακάριε.
Προσκληθείς ουρανόθεν προς γνώσιν ένθεον, την εν σαρκί του Δεσπότου επιδημίαν εν γη, αυτοψεὶ εωρακώς φωτός πεπλήρωσαι· όθεν του Παύλου κοινωνός, θεηγόρος γεγονώς, την Κρήτην πάσαν πυρσεύεις, της ευσεβείας τη αίγλη, Τίτε Απόστολε μακάριε.
Κοντάκιον.
Ήχος β’. Τα άνω ζητών
Του Παύλου δειχθείς, συνόμιλος Απόστολε, συν τούτω ημίν, τον λόγον προκατήγγειλας, της ενθέου χάριτος, μυστολέκτα Τίτε μακάριε· δια τούτο βοώμέν σοι· μη παύση πρεσβεύων, υπέρ πάντων ημών.
Του Παύλου δειχθείς, συνόμιλος Απόστολε, συν τούτω ημίν, τον λόγον προκατήγγειλας, της ενθέου χάριτος, μυστολέκτα Τίτε μακάριε· δια τούτο βοώμέν σοι· μη παύση πρεσβεύων, υπέρ πάντων ημών.
Μεγαλυνάριον.
Παύλω τω θεόπτη μαθητεύεις, ώφθης εν τη Κρήτη, ευσεβείας υφηγητής, Τίτε θεηγόρε, Απόστολε και μύστα, της προς ημάς του Λόγου, συγκαταβάσεως.
Παύλω τω θεόπτη μαθητεύεις, ώφθης εν τη Κρήτη, ευσεβείας υφηγητής, Τίτε θεηγόρε, Απόστολε και μύστα, της προς ημάς του Λόγου, συγκαταβάσεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου